فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

گوگل رنک

پیج رنک

رتبه سنج گوگل

گزارش کآرآموزی سرسیلندر و سیستم جرقه زنی - فروشگاه بزرگ الماس
X
تبلیغات
رایتل

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

گزارش کآرآموزی سرسیلندر و سیستم جرقه زنی

این ترکیب دو کلمه‌ای برای بیان یک قطعه از موتور بکار می‌رود لیکن از دو کلمه «سر» و «سیلندر» تشکیل شده است و به معنای قطعه‌ای است که بر قسمت فوقانی سیلندر موتور نصب می‌گردد
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 131 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
گزارش کآرآموزی سرسیلندر و سیستم جرقه زنی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

سرسیلندر

ریشه لغوی

این ترکیب دو کلمه‌ای برای بیان یک قطعه از موتور بکار می‌رود. لیکن از دو کلمه «سر» و «سیلندر» تشکیل شده است و به معنای قطعه‌ای است که بر قسمت فوقانی سیلندر موتور نصب می‌گردد.

دید کلی

چنانچه بلوک سیلندر یک موتور را به تنهایی دیده‌ باشید. متوجه شده‌اید که قسمت فوقانی آن باز بوده و پیستونها در درون سیلندرها قابل دیدن می‌باشند. در ضمن سوراخهایی در بدنه موتور وجود دارد (بدنه موتورهای بلوک سیلندر است) که انتهای آنها باز است. برای تکمیل شدن ساختار بلوک سیلندر به سرسیلندر نیاز است.

ساختمان سرسیلندر

سرسیلندر یک قطعه ریخته‌گری شده است که معمولا از جنس چدن یا آلیاژهای آهن ، مس یا آلومینیم ساخته می‌شود. شکل کلی سرسیلندر متانسب است با شکل سیلندر موتور به نحوی که می‌بایست تمام قسمت‌های آنها بر یکدیگر منطبق باشند. (لازم به ذکر است که موتورهای دوزمانه فاقد سرسیلندر می‌باشند) سرسیلندر می‌بایست با قسمت فوقانی سیلندر و سرسیلندر تطابق کامل داشته باشد تا بتواند از نشست گازهای محبوس در سیلندر یا گاز محترق در اتاقک انفجار جلوگیری کند.

در ضمن می‌بایست سرسیلندر دارای مجاری در امتداد مجاری سیلندر داشته باشد تا جریان آب و روغن از پوسته موتور به سرسیلندر رفته و پس از انجام وظایف روغن کاری و خنک کاری دوباره به سیلندر برگردد. البته برای انجام آب بندی کامل میان سیلندر و سرسیلندر از یک واشر استفاده می‌شود. جنس این واشر از مس و پنبه نسوز است که باعث می‌شود تا از محل اتصال سیلندر و سرسیلندر هیچگونه عبور گاز یا مایعی اتفاق نیافتد. (آب بندی : جلوگیری از نشست یک سیال).

در ضمن سرسیلندر به وسیله پیچ کاملا به بدنه موتور چسبانیده می‌شود. سرسیلندر می‌بایست دارای یک سطح بسیار صاف و پرداخت شده در قسمت تحتانی باشد. البته این حالت برای سطح فوقانی سیلندر نیز الزامی است. تاب برداشتگی یا وجود خراش‌های عمیق در قسمت بالای بدنه موتور و یا قسمت تحتانی سرسیلندر می‌تواند مانع آب بندی کامل گردد. که در صورت جزئی بودن این نقایص می‌توان با صفحه تراشی آنها را رفع نمود.

قطعات سرسیلندر

سرسیلندر دارای مجاری متعددی می‌باشد. برخی از آنها جهت آب و روغن تعبیه شده اند. گروهی دیگر از این مجاری جهت ورود هوا به داخل اتاقک احتراق تعبیه شده‌اند، که به آنها مانیفولد هوا می‌گویند. گروه سوم جهت خارج کردن گازهای ناشی از احتراق از اتاقک احتراق در نظر گرفته شده‌اند که به آنها مانیفولد دود می‌گویند.


سیستم دیگری که بر روی سرسیلندر موتورها نصب می‌شود ، سیستم سوپاپ‌ها است. که شامل سوپاپ ، میل سوپاپ ، اسبک‌ها ، فنرها و دیگر تجهیزات مربوطه می‌باشد. البته محل قرار گیری سوپاپ‌ها در سرسیلندر نیز به شکل متناسب با سوپاپ‌ها از قبل تعبیه شده است و برای آب بندی آنها ، عملیات ماشین کاری بر روی آنها انجام شده است.

اتاقک احتراق

که عمل تراکم مخلوط هوا و سوخت و نیز عمل انفجار این مخلوط در آنجا صورت می‌گیرد، نیز در بدنه سرسیلندر تعبیه شده‌ است که از لحاظ شکل و ابعاد دارای گونه‌های فراوانی است. ناگفته نماند که سرسیلندر در زیر یک درپوش محفوظ است.

طرز کار

قطعات عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپ‌های سرسیلندر می‌باشد که می‌بایست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن این سوپاپ‌ها و نیز زمان بندی آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا باز بودن سوپاپ‌ها) بوسیله میل بادامک انجام می‌پذیرد. قسمت‌های دیگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارت‌های بالای ایجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوک‌های بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند. و البته باز بودن مجاری عبور آب و روغن نیز ضروری است.

کاربرد

سرسیلندرها تنها در موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه وجود دارند و علت استفاده از آنها این است که اگر به علت خرابی نیاز باشد که سیلندرها یا پیستونها دستکاری شوند، یا برداشته شوند، با باز کردن سرسیلندر دسترسی به آنها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

فصل دوم

پژو آردی
نوع موتور:پیکان 1600
سیستم سوخت رسانی :انژکتوری
حجم موتور:1598 سی سی
سوخت :بنزین بدون سرب
تعداد سیلندر :4
نسبت تراکم:8/5
حداکثر گشتاور :110 Nm در 3750 دور در دقیقه
حداکثر سرعت :175 کیلومتر بر ساعت
گیربکس :دستی 5 سرعته
کلاچ: کابلی
نوع و توان باتری :باتری 12 ولت 60 آمپر ساعت
دینام :80 A
استارت:0.9KW
وزن روی اکسل :630کیلو گرم
وزن روی اکسل عقب :490 کیلوگرم
وزن ناخالص:1500 کیلوگرم
طول خودرو:4408 MM
عرض خودرو 1694 MM
ارتفاع خودرو :1460 MM



پژو آردی اکس یا روا
نوع موتور:OHV 1600
سیستم سوخت رسانی :انژکتوری
حجم موتور:31598 Cm
سوخت :بنزین بدون سرب
تعداد سیلندر :4
نسبت تراکم_ 9.5:1
حداکثر گشتاور:140 Nm در 3000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت :190 کیلومتر بر ساعت
گیربکس :دستی 5 سرعته
کلاچ:تک صفحه ای خشک
نوع و توان باتری :باتری 12 ولت 55 Ah
دینام :80 A
استارت 0.9 KW
وزن روی اکسل:600 کیلوگرم
وزن روی اکسل عقب 490 کیلوگرم
وزن ناخالص :1500 کیلوگرم
طول خودرو:4408 MM
عرض خودرو 1694 MM
ارتفاع خودرو :1460 MM



امکانات و تجهیزات «روآ» نسبت به RD
موتور HV 1600CC در RDX دارای استاندارد یورو 2 بوده و گفته می شود قابلیت تامین استاندارد یورو 3 را نیز دارد. میزان مصرف سوخت آن 5/8لیتر در هر100 کیلومتر است و حداکثر توان موتور آن با افزایش نسبت به آردی معمولی به 82 اسب بخار با 5500دور در دقیقه رسیده است. سایر امکانات این خودرو عبارتنداز:
1 - صندلی های جلو، عقب و پشتی صندلی قابل تنظیم هستند.
2 - صندلی های جلو و عقب دارای زیرسری هستند که زیرسری صندلی عقب ثابت است.
3 - در سیستم تهویه، سیستم چرخش هوا با فیلتر، کانال دوردیفه چپ و راست وجود دارد.
4 - برف پاکن در شیشه جلو دوتیغه ای است.
5 - شیشه گرمکن جلو و عقب نیز در RDX وجود دارد که در عقب برقی است.
6 - 4عدد کمربندی ایمنی در جلو و عقب وجود دارد.
7 - سیستم ایمنی دزدگیر و قفل مرکزی ندارد.
8 - رادیوپخش کاست با 3باند و پخش کاست استریو در RDX وجود دارد.
9 - سیستم کولر دارد.
10 - رنگ تزئینات داخلی طوسی است و رینگ آن فولادی است. RDX چراغ راهنما، چراغ مه*شکن در عقب، نشانگر دیجیتال نیز دارد.
11 - ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است

خودروسازان کشورمان از دو سال گذشته با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به منظور تولید 30هزار دستگاه خودروی ال - 90 تا پایان سال 85 به جنب وجوشی خاص افتاده اند. از این جهت برای ارتقای کیفی خودروهایی با رنج قیمتی لوگان سخت در تلاش و رقابت هستند. بنابرگفته مسوولان وزارت صنایع و معادن قرار است که لوگان با قیمت 6750یورو یعنی 7میلیون و 800هزار تومان در بازار ایران عرضه شود. این در حالی است که تنها خودروهای پراید و پژو RD با رنج قیمت لوگان (ال - 90) در بازار ایران یافت می شود. هیبت لوگان با قیمتی که تا به حال بازار ایران به خود ندیده، بسیاری از خودروسازان کشور را به وحشت انداخته است.
رقابت به دست آمده در صنعت خودروسازی کشور را باید به فال نیک گرفت هر چند ممکن است به کاهش فروش برخی از خودروسازان که از حمایت دولتی بی بهره اند، منجر شود. حال از آنجایی که قرار است، تا پایان سال جاری لوگان وارد بازار شود. شرکت ایران خودرو پژو آردی جدید را وارد بازار کرده است، پژو RD که طبق گزارش های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در زمره خودروهای کم کیفیت کشور است که با سیستم ارتقا یافته تری وارد بازار شده است، خودروی آردی ایکس که از نوع ارتقایافته پژو RD است و این روزها نام «روآ» را به خود گرفته، اندکی با خودروی RD متفاوت است. هرچند هنوز آثار و بقایایی از پیکان 40سال پیش نیز در این خودرو یافت می شود، اما مسوولان ایران خودرو با ارتقای سطح کیفی آن برای جذب مشتریان بیشتر تلاش می کنند.
پژو RD که بدون اعلام رسانه ای ایران خودرو به «روآ 4 تغییر نام پیدا کرد در سیلندر، بلوک سر سیلندر، پیستون رینگ کمپرس اول، رینگ کمپرس دوم، رینگ روغن، میل بادامک شاتون، فنر سوپاپ و ریل سوخت در موتور با آردی معمولی متفاوت است. قیمت معمولی این خودرو 7میلیون و 350 و نوع متالیک نیز 7میلیون و 650هزار تومان اعلام شده است.
بنا به گفته مسوولان ایران خودرو تعیین نوع رنگ «روآ» به صورت سفارشی از جانب مشتری امکان پذیر است. مسوولان ایران خودرو همچنین ادعا می کنند که خودروی «روآ» با توجه به نیاز بازار طراحی شده و نیاز بازار را به یک خودروی پرقدرت ارزان با مصرف سوخت پایین تامین می کند.افزایش قدرت موتور و کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، روآ را در کلاس خودروهای تقریبا هم قیمت متمایز با خودروهای مشابه قرار داده است.سازمان فروش ایران خودرو در اولین مرحله، فروش نقدی روآ را اعمال کرده، اما در نظر دارد تا پایان ماه جاری سایر روش*های فروش،از جمله اقساطی را نیز برای عرضه خودروی مذکور استفاده کند.
اجرای روش های متنوع فروش در مورد خودروی روآ برای این است که کم درآمدها که قادر به خرید نقدی این خودرو نیستند بتوانند آن را خریداری کنند. فروش مکانیزه این خودرو از یک ماه پیش به طور آزمایشی آغاز شده و در همین راستا، متقاضیان خرید نقدی روآ با مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت ایران خودرو که به این سیستم مکانیزه تجهیز شده اند، اقدام به خرید روآ می کنند.
در حال حاضر، روزانه 200 دستگاه روآ از طریق سیستم مکانیزه به فروش می رسد و مدیران ایران خودرو انتظار دارند که این رقم به 500دستگاه در روز افزایش یابد.
بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که با توجه به قیمت خودرو روآ، بیشتر مالکان خودرو های فرسوده خواستار تعویض خودرو ی خود با روآ باشند. گازسوز کردن روآ نیز از برنامه های ایران خودرو در سال آینده است


***توجه مهم: دقت داشته باشید شما دوستان می توانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و پروژه ها و محصولات دلخواه مشابه دیگر را نیز بیابید
برچسب‌ها: ساختمان سرسیلندر
تاریخ ارسال: چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 03:19 | نویسنده: Diamond | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.