فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است
فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

دانلود تحقیق نیروی برش 26ص

دانلود نیروی برش 26ص تحقیق نیروی برش 26ص مقاله نیروی برش 26ص نیروی برش 26ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود تحقیق نیروی برش  26ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 22 صفحه

نیروی برش / Trim Force : 1- نیروی لازم برای برش خطوط بدون زاویه لبه برش ( without shear angle ) نیروی برش P= L.
t.
σ P : ( N ) :نیروی برش طول برش L : ( mm ) ضخامت ورق t : ( mm ) مقاومت کششی ورق σ : ( N / mm ² ) که برای فولاد نرم ( حالت عمومی ) : σ = 345 N / mm ² توجه : در صورتیکه ورق از جنس فولاد با مقاومت زیاد ( high strength steel ) باشد باید نیروی برش بدست آمده را در عدد 1.
5 ضرب کرد .
2- نیروی لازم برای برش خطوط با زاویه لبه برش ( shear angle ) نیروی لازم برای برش با زاویه برش Ps= c.
p Ps: ( N ) نیروی لازم برای برش بدون زاویه برش p : ( N ) ( فولاد نرم = soft steel ) c : 0.
6 ~ 0.
7 نیروی سوراخکاری / Pierce Force 1 – محاسبه نیروی سوراخکاری ( pierce ) برای سطوح بدون زاویه : نیروی سوراخکاری P : ( N ) P = π D .
t .
σ قطر سوراخ D : ( mm ) ضخامت ورق t : ( mm ) مقاومت کششی ورق σ : ( N / mm ² ) برای فولاد نرم : σ = 345 N / mm ² نیروی جانبی برش / Side Pressure On Trim Steel نیروی جانبی 1/3 نیروی لازم برای برش است .
 N = 1/3 .
P : نیروی جانبی P= L.
t.
σ : نیروی برش نیروی ورق گیر / Pad Pressure نیروی pad به شکل قطعه و ضخامت آن بستگی دارد ولی معمولاً این نیرو در حدود 4 – 20 درصد نیروی برش است در این حالت اگر دقت شکل مورد نظر ( trim & pie ) در حدود 10 درصد اندازه شکل برش باشد باید از حد بالائی محدوده فوق استفاده کرد .
نیروی pad بر حسب Ps : ( N ) نیروی برش بر حسب P : ( N ) طول برش بر حسب L : ( mm ) ضخامت ورق بر حسب t : ( mm ) نیروی pad را با توجه به ضخامت ، طبق روش زیر بدست آورید : t ≥ 4.
6 2 ≤ t ≤ 4.
5 t < 2 mm ضخامت ورق  Ps = 0.
11.
P Ps = 0.
07.
P Ps = 0.
05.
P قطعه با اشکال ساده  Ps = 0.
11.
P Ps = 0.
08.
P Ps = 0.
06.
P قطعه با اشکال پیچیده   برای مثال در قطعه تقویت لولا در OP20 نیروی برش به این شکل محاسبه میشود که ابتدا طول خط برش با توجه به آنچه که در DIE LAY OUTمشخص شده است اندازه گرفته میشود.
 نیروی برش P= L.
t.
σ=2725x2x345=1879560 N P : ( N ) :نیروی برش طول برش L :2725 ( mm ) ضخامت ورق t :2 ( mm ) مقاومت کششی ورق σ :345 ( N / mm ² ) نیروی برش بر حسب P : 1879560( N ) طول برش بر حسب L : 2725( mm ) ضخامت ورق بر حسب t :2 ( mm ) با توجه به جدول معرفی شده نیروی ورقگیر محاسبه میشود.
P : 1879560x0.
8=150364( N )=15 ton با توجه به مقدار نیروی ورقگیر باید تعداد و نوع فنر انتخاب و در مکان مناسب در قالب جایگذاری شود.
به همین ترتیب نیروی برش و نیروی ورقگیر و به تبع آن نیروی فنر مورد نیاز جهت انجام عملیات مورد نظر برای کلیه مراحل کاری قالب محاسبه میشود.


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

دانلود تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص

دانلود موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص مقاله موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند  17 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 17 صفحه

وتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند؟
مقدمه عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود.
نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد.
اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند.
یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند.
احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.
محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است.
با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.
مزایای موتور شش زمانه: · رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی · کاهش مصرف سوخت با بیش از %40 · کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی · دو کورس مفید کار در طی شش کورس · پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو · سوخت چند گانه در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار الودگی خواهیم بود.
طراحی و عملکرد در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی.
نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.
اولین سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی.
فرایند1 :مکش هوای خالص درون سیلندر(فرایند دینامیکی( فرایند 2: تراکم هوای خالص در محفظه ی گرمکن(فرایند دینامیکی( فرایند3 : نگه داشتن فشار هوای خالص در محفظه ی بسته جایی که بیشترین تبادل گرما با دیواره های محفظه ی احتراق رخ می دهد(فرایند استاتیک چون مستقیما روی میل لنگ اثر نمی گذارد.
) دمای هوا بالا می رود.
فرایند4 : انبساط هوای فوق داغ درون سیلندر، که کار انجام می دهد.
(فرایند دینامیک).
طی این سیکل چهار فرایندی، هوای خالص هرگز در تماس مستقیم با سوخت و شمع نمی باشد.
دومین سیکل چهار فرایندی که احتراق داخلی می باشد.
فرایند5: تراکم مجدد هوای خالص گرم درون محفظه ی احتراق(فرایند دینامیک( فرایند6 : تزریق سوخت و احتراق در محفظه ی احتراق، بدون تاثیر مستقیم روی میل لنگ (فرایند استاتیک( فرایند7 : گازهای احتراق منبسط می شوند و کار انجام می شود.
(فرایند دینامیک) فرایند8: تخلیه گازهای احتراق (فرایند دینامیک) در طی این چهار فرایند، هوا مستقیما با منبع گرما (سوخت) تماس دارد.
[img]http://www.
esnips.
com/nsdoc/27e17e2f-7d0f-4fe0-bd61-0e705a362d47[/img] برای دیدن انیمیشن بر روی لینک زیر کلیک کنید http://www.
bajulazs


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

دانلود تحقیق موتور توربینی

دانلود موتور توربینی تحقیق موتور توربینی مقاله موتور توربینی موتور توربینی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 315 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
دانلود تحقیق موتور توربینی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 31 صفحه

موتور:   موتور عبارتست از وسیله‌ای که قدرت تولید می‌کند، ولی به تنهایی قادر به تولید کار نمی‌باشد.
به زبان ساده‌تر موتور وسیله‌ای که با استفاده از منابع انرژی بخصوص ، انرژی جنبشی تولید می‌کند.
نوع موتور منابع انرژی اولیه متفاوت هستند.
مثلا برخی از موتورها ، انرژی موجود در مواد نفتی را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کنند و برخی دیگر انرژی الکتریکی را و .
.
.
).
ریشه لغوی موتور یک کلمه انگلیسی است و معنای آن جنباننده یا محرک می‌باشد.
لیکن در حال حاضر از کلمه موتور به عنوان وسیله تولید انرژی جنبشی استفاده می‌شود.
دید کلی موتور یکی از ارکان اصلی خودرو می‌باشد، که وظیفه اصلی حرکت آن بوسیله موتور با انجام یک سری اعمال خاص امکان پذیر می‌شود.
بر این اساس تلاشهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع موتور صورت گرفته است که در حال حاضر نیز بیشتر سرمایه گذاریهای کارخانه‌های خودرو سازی در این زمینه انجام می‌شود.
تمام موتورهایی که در زندگی بشر مورد استفاده قرار می‌گیرند انرژی جنبشی را به شکل یک حرکت دورانی (چرخشی) در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.
موتورها این انرژی را از طریق تبدیل انرژی‌های پتانسیل و یا انرژیهای دیگر بوجود می‌آورند که می‌توان بر حسب منبع انرژی اولیه ، موتورها را تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.
بطور کلی می‌توان گفت که در پیرامون ما هر وسیله‌ای که کاری انجام می‌دهد دارای یک موتور است که حرکت قطعات آن و نیروی مورد نیاز آن وسیله را تأمین می‌کند.
مثلا لوازم خانگی مثل یخچال ، ضبط صوت ، پنکه‌های تصویه و .
.
.
همگی دارای یک موتور الکتریکی می‌باشند و یا اتومبیلهایی که در خیابانها رفت و آمد می‌کنند هر کدام یک موتور جهت تأمین انرژی جنبشی خود دارند.
تاریخچه ایده ساخت موتور به زمانهای دور باز می‌گردد، چنانکه قبل از سالهای 1700 میلادی تلاشهایی جهت مسافت موتورها به شکل امروزی انجام پذیرفته بود (هر چند که موتورهای ساده آبی که انرژی جنبشی آب را به حرکت چرخشی تبدیل می‌کردند از زمانهای بسیار دورتر ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند).
لیکن اولین تجربه موفقیت آمیز در این زمینه ، در سال 1769 اتفاق افتاد.
در این سال جیمز وات توانست یک موتور بخار اختراع کند که قابلیت استفاده از انرژی محبوس در سوختهای مختلف نظیر چوب و ذغال سنگ را داشت.
سیر تحولی و رشد مخترعین زیادی سعی کردند که اصول فوق را در موتورها تحقق بخشند.
ولی «ان.
ای.
اتو» مخترع آلمانی اولین کسی بود که موفق گردید.
او در سال 1876 موتور خود را به ثبت رساند و دو سال بعد نمونه‌ای را که کار می‌کرد به معرض نمایش گذاشت.
موتور مزبور همان چرخ چهارزمانه یعنی ، تکثیر ، تراکم ، توان و تخلیه را به کار می‌بست.
دانشمندان هم عصر اتو عقیده داشتند که وجود تنها یک مرحله توان در دو دور چرخش زمان بزرگی است (یک موتور چهارزمانه در هر دو دور چرخش تنها یک بار سوخت را می سوزاند به اصطلاح دارای یکبار انفجار یا توان است).
بنابراین نظر خود را به موتور دو زمانه (که در هر دو چرخش یک انفجار دارد) معطوف کردند.
این تلاشها تا آنجا ادامه یافت که در سال 1891


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

دانلود تحقیق مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص

دانلود مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص تحقیق مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص مقاله مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 435 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود تحقیق مواد بکار رفته در فنرها ‏ 21ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 30 صفحه

موارد بکار رفته در فنرها جدول 3-24 هزینه های مشترک مرتبط با مواد بکار رفته در فنرها را برحسب میزان فولاد کربن بصورت 1.
0 نشان می دهد.
نوار فنری: اکثر فنرهای مسطح از نوار فولادی با درجه 1065 , 1074 , 1095 و 1050 ساخته می شوند.
خصوصیات و ویژگی های تنشی و کششی و شکل پذیری در شکل 24.
2 نشان داده شده است.
میزان کربن در محدودة بین 1050 تا 1095 قرار دارد.
در حالی که تمام کربنها در این سطوح یافت می شوند منحنی ها را نمی توان برحسب نوع ترکیب شناسایی کرد.
شکل 24.
3 میزان تنش کششی را نشان می دهد.
بررسی سختی Rockwell بمنظور تعدیل نوار فولاد – کربن صورت می گیرد.
ساختار و ترکیب لبه ها در شکل 4-24 نشان داده شده است.
میزان شکل پذیری نوار فولادی در جدول 4-24 بیان شده است.
هر نوع خصوصیات نوعی و نمونه ای در مورد آلیاژ فنر و جنسهای آنها در جدول 5-24 ارائه شده اند.
4-24- فنرهای متراکم مارپیچی: 1-4-24- عمومی هر فنر متراکم مارپیچی یک فنر با انتهای باز است که در برابر تراکم و اعمال نیرو برای ذخیره انرژی مقاوم است.
این فنر می تواند ساختارهای گوناگونی داشته باشد و به شکلهای متنوع ساخته شود،‌ جنس مواد بکار گرفته شده معمولاً (یکسان) است اما از نظر اشکال فنرها برحسب شرایط قرارگیری فنر و فضای موجود تنوع زیادی دیده می شود.
معمولاً فنر در سرتاسر آن، دارای قطر یکسان است.
اشکال مخروطی، حفره ای (شبکه ای)، hour glass برخی از اشکالی هستند که برحسب نیاز بکار گرفته می شوند.
فنرهای متراکم مارپیچی در حالت پیچشی تحت فشار قرار می گیرند.
فشارها در محدودة الاستیک در یک سطح مقطع از فنر یکسان و هم شکل نیستند.
فشار اعمال شده به فنر در محیط داخلی فنر، بیشتر از بقیه نقاط است.
در برخی حالات فشار در حالت اتصال،‌ در حد مطلوب و مناسب قرار نمی گیرد.
در چنین حالاتی، فشارهای خمشی پس از تعیین شدن محدودة الاستیک صرفنظر می شود این فشارها با اشکال جدید و در نقاط دیگر اعمال می شوند.
2-4-24- اصطلاحات فنی فنر تراکمی: تعاریف ارائه شده، مطالب و اصطلاحاتی هستند که بصورت متداول بکار گرفته می شوند و در صنعت فنر مورد استفاده قرار می گینرد.
شکل 5-24 ارتباطات بین خصوصیات و ویژگی ها را بیان می کند.
قطر سیم d : سیم دایره ای (مدور) اقتصادی ترین نوع سیم برای این کاربرد است از سیم های چهارگوش در مواردی که فضا محدود باشد، استفاده می شود و همین طور معمولاً بمنظور کاهش وزن بکار گرفته می شود.
قطر سیم پیچ (Coil) : قطر خارجی (OD) در زمان کارکرد فنر، یکی از مشخصه های آن است.
قطر داخلی برای مواردی که در داخل فنر، میله بکار رفته است، کاربرد دارد.
قطر اصلی D تقریباً برابر OD یا افزودن اندازه سیم به قطر داخلی است.
قطر سیم پیچ زمانی که فنر فشرده می شود، افزایش می یابد.
این افزایش اگرچه ناچیز است، اما باید برای داشتن دقت بالا در مسائل مرتبط با آن حتماً در نظر گرفته شود.
افزایش قطر فنر بدلیل اصطکاک مارپیچ فنر می باشد و از رابطه زیر بدست می آید.
(24.
1) در اینجا اندازه مارپیچ = p و اندازه سیم = d است.
فنر: شاخص


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

دانلود تحقیق مهندسی مکانیک 17 ص

دانلود مهندسی مکانیک 17 ص تحقیق مهندسی مکانیک 17 ص مقاله مهندسی مکانیک 17 ص مهندسی مکانیک 17 ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود تحقیق مهندسی مکانیک   17 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 17 صفحه

مهندسی مکانیک الف – گرایش مکانیک در طراحی جامدات هدف تربیت آزمایشگاهی متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی کنند.
دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاه و پروژه و کارآموزی است.
فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند و برای این دوره امکان ادامه تحصیل تا سطح کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور وجود دارد.
موفقیت داوطلبان به آگاهی آنها در دروس جبر و مثلثات، هندسه ، فیزیک و مکانیک همچنین آشنایی و تسلط آنان به زبان خارجی بستگی فراوان دارد.
از جمله دروس این دوره می‌توان دروس مقاومت مصالح، طراحی و دینامیک را نام برد.
در این رشته زمینه اشتغال و بازارکار خوب وجود دارد و مطالب ارائه شده در طول تحصیل برای دانشجویان محسوس و قابل لمس است.
ب – گرایش مکانیک در حرارت و سیالات این رشته در به کاربردن علوم و تکنولوژی مربوط جهت طرح و محاسبه اجزاء سیستمهایی که اساس کار آنها مبتنی بر تبدیل انرژی ، انتقال حرارت و جرم است به متخصصان کارآیی لازم را می‌دهد و آنها را جهت فعالیت در صنایع مختلف مکانیک در رشته حرارت و سیالات (نظیر مولدهای حرارتی، انتقال سیال نیروگاههای آبی، موتورهای احتراقی و .
.
.
) آماده می‌سازد.
فارغ‌التحصیلان این دوره قادر به طراحی و محاسبه اجزا و سیستمها در بخشهای عمده‌ای از صنایع نظیر صنایع خودروسازی ، نیروگاههای حرارتی و آبی، صنایع غذایی، نفت، ذوب فلزات و غیره هستند.
فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور ادامه تحصیل دهند.
داوطلبان این رشته باید در دروس ریاضی و فیزیک تسلط داشته و با یک زبان خارجی آشنا باشند.
دروس این رشته شامل مطالبی در زمینه‌های حرارت و سیالات ، می‌باشد.
نظر دانشجویان: با توجه به اینکه اصولا تحصیلات دانشگاهی به خصوص در زمینه‌های مهندسی نیاز صد در صد به علاقه‌مندی داوطلب دارد، بنابراین عدم داشتن علاقه‌ و همچنین عدم تقویت دروس اساسی و پایه‌ای در بخش مکانیک مانند ریاضی، فیزیک – مکانیک ، شیمی ، رسم فنی (تجسم بالا داشتن) و هوش نسبتا خوب و عدم روحیه تجزیه و تحلیل در مسائل باعث دلسردی و از دست‌دادن انگیزه تحصیل و رکورد شدید در تحصیلات خواهد شد.
ج - گرایش ساخت و تولید هدف تربیت کارشناسانی است که با به کاربردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی، ریخته‌گری ، جوشکاری، فرم دادن فلزات ، طرح کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات صنایع (کشاورزی ، نظامی، ماشین‌سازی، ابزارسازی ، خودروسازی و .
.
.
) باشند.
فارغ‌التحصیلان این دوره قادر خواهند بود در صنایعی مانند ماشین‌سازی، ابزارسازی، خودروسازی ، صنایع کشاورزی، صنایع هوایی و تسلیحاتی به ساخت و تولیدی ماشین‌آلات، طراحی کارگاه و یا کارخانه تولیدی بپردازند و نظارت و بهره‌برداری و اجرای صحیح طرحها را عهده‌دار شوند.
داوطلبان این رشته باید در دروس ریاضی، فیزیک و مکانیک از آگاهی کافی برخوردار باشند.
دروس این دروه شامل مطالبی در مورد نحوه تولید، طراحی قالبهای پرس، طراحی قی


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست