دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 69 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 69 صفحه
دانشگاه سماء واحد مشهد عنوان : مطالعات توجیه پذیری اقتصادی، فنی و مالی تولید قطعات پلاستیک استاد راهنما : جناب آقای دکتر محمد سلطانی گرد آورنده : حمید رضا رسولی رشته : حسابداری فهرست مطالب عنوان صفحه خلاصه گزارش مقدمه 6 خلاصه گزارش بررسی فنی 8 خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح 11 خلاصه بررسی مالی 13 بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی مشخصات متقاضی 19 شرکت 19 سهامداران 19 مدیریت 19 کارکنان 20 سابقه مالی شرکت 20 بخش دوم – بررسی فنی هدف از اجرای طرح 22 ظرفیت و نحوه برآورد آن 22 برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش 22 3-1- ظرفیت تولید 22 4- روش تولید (نمودار فرآیند تولید) 23 4-1- تکنولوژی تولید 23 4-2- روش تولید 24 5- مواد اولیه طرح 26 6- کنترل کیفیت 26 7- محیط زیست 28 8- برنامه زمانبندی اجرای طرح 28 9- هزینه های ثابت طرح 29 9-1- زمین 29 9-2- محوطه و ساختمان سازی 29 9-3- ماشین آلات و تجهیزات 30 9-4- تأسیسات 30 9-5- جدول وسایط حمل و نقل 31 9-6- ملزومات اداری 31 9-7- هزینه پیش بینی نشده 31 9-8- هزینه های قبل از بهره برداری 31 10- سرمایه در گردش طرح 32 11- نحوه تأمین منابع مالی 33 12- هزینه های تولید سالیانه 33 12-1- مواد اولیه 33 12-2- نیروی انسانی 33 12-3- انرژی مصرفی 33 12-4- هزینه نگهداری و تعمیرات 35 12-5- هزینه پیش بینی نشده تولید 35 12-6- هزینه استهلاک 35 12-7- هزینه تسهیلات مالی 35 12-8- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید 36 13- برنامه فروش 36 14- شاخص های اقتصادی طرح 36 بخش سوم – بررسی بازار مقدمه 37 مشخصات محصول 40 عرضه 40 3-1- تولیدات داخلی 40 4- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه 42 5- قیمت فروش محصولات 42 6- نتیجه گیری و پیشنهاد 44 بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح بخش پنجم – مدارک ثبتی خلاصه گزارش مقدمه پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.
برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود.
طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.
در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.
در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت x تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.
مشخصات طرح : نام مجری : شرکت x سرمایه ثبتی فعلی : 1 میلیون ریال نوع مجوز : اعلامیه تأسیس سازمان صنایع و معادن ظرفیت اسمی : 500 تن ظرفیت فعلی : 500 تن نوع طرح : ایجاد / تولید قطعات تزریقی پلاستیکی زمین و ساختمان : مساحت زمین : 207 متر مربع سطح زیر بنا : 265 متر مربع مساحت سالن تولید : 186 متر مربع مساحت بالکن : 59 متر مربع حیاط خلوت : 20 متر مربع سرمایه گذاری طرح : سرمایه ثابت : 6627 میلیون ریال سرمایه در گردش : 3386 میلی
دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 29 صفحه
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی چکیده در این مقاله به بررسی مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی و ایجاد فرصتهای شغلی پرداخته شده است.
در حقیقت فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرکی در نظر گرفته شده است که ضمن به حرکت درآوردن چرخهای شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد جامعه و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد میشود که اقتصاد دانش محور نامیده میشود.
هدف از نگارش این مقاله مروری بر وضعیت فعلی در بازار کار فناوری اطلاعات و تأکید بر نقش کارگشای آن به عنوان یکی از راه حلهای معضل بیکاری در جوامعی است که بخش عظیمی از جمعیت جوان آنها علیرغم برخورداری از استعداد و انرژی کافی، همچنان از مشکل بیکاری رنج میبرند.
کلیدواژه : فناوری اطلاعات؛ کارآفرین؛ کارآفرینی؛ اقتصاد دانش محور؛ اشتغال زایی؛ اشتغال پیوسته 1- مقدمه افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد، کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای اجتماعی واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی بنیادین یا مقطعی برای آنها شده است.
بنا بر بررسیهای به عمل آمده و بر اساس آمارهای موجود، یکی از مهمترین مشکلات فرا روی جوامع در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی مشکل بیکاری1 است.
مجموعه راه حلهایی که برای رفع این مشکل جهانی ارائه شده است، اصطلاحاً «کارآفرینی2» خوانده میشود.
در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی3 را سبب ساز گریده است، از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی4 یاد میشود که میتواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را بر عهده داشته باشد.
امروزه دیگر اقتصاد ملی جای خود را به اقتصاد جهانی داده است و در این عرصه کشورهایی موفق خواهند بود که فرصتهای شغلی را تنها به چارچوب جغرافیایی خود محدود نسازند، بلکه فضای کاری وسیعی به وسعت جهان در ذهن خود داشته باشند.
اما واقعاً چه ابزار یا وسیلهای میتواند چنین فضای گستردهای را فراهم نماید؟
فناوری اطلاعات و در رأس آن اینترنت پاسخ این سوال را به آسانی داده است.
کاربردهای گوناگون اینترنت طی دهه اخیر سبب شده است تا این امکان ارتباطی فرضیهای را که در گذشته با شک و تردید تحت عنوان «دهکده جهانی» مطرح میشد، امروز برای ساکنان زمین به واقعیتی ملموس تبدیل نماید.
امکانات منحصر به فرد اینترنت سبب پیدایش شکل جدیدی از تجارت شد که امروزه به نام تجارت الکترونیک شناخته شده است.
انجام تعاملات تجاری به صورت پیوسته5 و سهولت در پرداخت و دریافت وجوه سبب ایجاد تحولی شگرف در شکل و ماهیت تجارت گردیده است.
همه این امکانات و توانمندیها به دست توانمند کسانی به وجود آمده اند که فکری خلاق و ذهنی با استعداد داشته اند.
اینان کارآفرینان واقعی هستند؛ چرا که نه تنها سبب خود اشتغالی و اشتغال زایی برای مجموعههای انسانی وابسته به خودشان شده اند، بلکه میلیونها فرصت شغلی را نیز تنها با اتصال به اینترنت برای میلیونها نفر از ساکنان این کره خاکی فراهم ساخته اند.
بنا بر این از یک سو با فناوری اطلاعات به عنوان بستر اشتغال زای جهانی ر
دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 15 صفحه
مسیر شغلی خود را انتخاب کنید چکیده شناخت مهارتهای قابل انتقال یک قدم اساسی در برنامهریزی شغلی است.
مقاله حاضر توضیح میدهد که این مهارتها چه هستند و کمکهایی را برای تشخیص و افزایش میزان مهارتها و استفاده از آنها در به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب ارائه مینماید.
انواع مهارتها، شامل مهارتهای فنی، مهارتهای اکتسابی و مهارتهای قابل انتقال، تشخیص مهارتهای قابل انتقال، موجودی مهارتها، عناوین شغلی، روش کار را با مهارتها و به روز نگه داشتن مهارتها رئوس مطالب این مقاله را تشکیل میدهند.
منبع : روزنامه همشهری، یکشنبه 23 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3773، صفحه 10.
کلیدواژه : مسیر شغلی؛ مهارت؛ مهارتهای قابل انتقال؛ برنامهریزی شغلی 1- مقدمه بسیاری از افراد تصمیمهای شغلی خود را از طریق مشاهده دنیای اطراف و تلاش برای تطابق خودشان با این دنیا اتخاذ میکنند.
این امر مخالف کاری است که واقعاً باید انجام شود.
بهترین مسیر شغلی فرایندی است که از درون آغاز میشود (یک نوع تکامل خودآگاهی).
شما میبایست از مهارتها، استعدادها، تواناییها، امکانات و ویژگیهای منحصر بفردتان آگاه شوید چون این خودآگاهی چرخهای است که فرد را به سمت یک شغل رضایتبخش هدایت میکند.
شناخت مهارتهای قابل انتقال یک قدم اساسی در برنامهریزی شغلی است.
مقاله حاضر توضیح میدهد که این مهارتها چه هستند و کمکهایی را برای تشخیص و افزایش میزان مهارتها و استفاده از آنها در به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب ارائه مینماید.
2- انواع مهارتها مهارتها را میتوان به عنوان سرمایه منحصر به فرد هر شخص تعریف نمود.
سه گروه از مهارتها وجود دارند.
مهارتهای فنی، مهارتهای اکتسابی و مهارتهای قابل انتقال.
مهارتهای فنی تخصص گرایی درون یک رشته خاص را مطرح میکند و فرد را قادر میسازد که یک شغل به خصوص را داشته باشد؛ مانند طراحی یک فرایند شیمیایی، عملیات ساخت تجهیزات و مانند آن.
مهارتهای اکتسابی ریشه در ویژگیهای شخصی یک فرد مانند انعطافپذیری، کنجکاوی، قدرت تصمیمگیری و بهینه سازی دارد.
مهارتهای قابل انتقال مهم ترین نوع مهارتها در توسعه مسیر شغلی است.
این مهارتها را میتوان از حرفهای به حرفه دیگر و از یک حوزه صنعت به حوزه دیگر منتقل کرد.
شناخت مهارتهای قابل انتقال اولین قدم در خودآگاهی و برنامهریزی شغلی است.
این مهارتها در هفت مقوله جای میگیرند: ارتباطات: نگارش، گفت وگو، گوش دادن، آموزش، مشورت، متقاعد سازی، مدیریت، تبلیغ و بیان احساسات خلاقیت: تجسم، ذهنی سازی، ابداع، ایجاد، بداهه پردازی، تعبیر و تفسیر و استفاده از تواناییهای هنری تحقیق: جمع آوری، ارزیابی و طبقه بندی اطلاعات تشریح: استفاده از تحلیلهای منطقی، توسعه چارچوبهای کاری، تشخیص ضعفها و شناخت شباهتها حل مسائل: تعریف یک مسئله، ارزیابی گزینهها، تسلط بر راه حلها و بهبود یک موقعیت سازماندهی: از طریق دنبال کردن برنامهها و دستور العملها، توجه به جزئیات، بایگانی، جستجو و طبقهبندی ترکیب: تلفیق قطعات اطلاعات در یک کل به هم پیوسته، بررسی اطلاعات و بیان آنها در یک شکل واضح آگاهی از مهارتهای قابل انتقال کمک میکند، دریابید چه تواناییهای ویژهای دار
دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 58 صفحه
فهرست مطالب فصل اول.
کلیات مقدمه شرح وظایف مرکز اصناف و بازرگانان ایران نمودار سازمانی مرکز اصناف و بازرگانان ایران فصل دوم.
مجموعه وظایفو پستهای سازمانی مصوب حوزه ریاست مرکز فصل سوم.
مجموعه وظایفوپستهای سازمانی مصوب معاونت برنامه ریزی اقتصادی.
فصل چهارم.
مجموعه وظایفو پستهای سازمانی مصوب معاونت امور تولیدی و بازرگانی فصل پنجم.
مجموعه وظایفو پستهای سازمانی مصوب معاونت تشکلهای صنفی فصل ششم.
شرح وظایف سطوح مختلف سازمانی فصل اول: 1-مقدمه مرکز اصناف و بازرگانان ایران که از این پس مرکز نامیده می شود، یک مرکز دولتی وابسته به وزارت بازرگانی است که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی فعالیت می کند.
با توجه به اینکه اصناف کشور مهمترین رکن بازرگانی داخلی محسوب شده و امکان فعالیت در حوزه بازرگانی خارجی و امر مهم صادرات را دارند و نیز با عنایت به اجزاء تاثیر گذار و متاثر از فعالیتهای اصناف یعنی دولت، بازار کالا و خدمات، بازارهای پولی و مالی، مصرف کنندگان، بخش تجارت خارجی و .
.
.
بخش حاکمیتی امور اصناف به گونه ای طراحی شده که بتواند پاسخ گوی نیازهای حوزه اصناف در بستر تحولات جدید جامعه جهانی باشد.
به عبارت دقیق تر، گذار از وضع موجود( شناخت ضعفها و قوتها، فرصتها و تهدیدها) و نیل به وضع مطلوب( احراز جایگاه شایسته در اقتصاد ملی) مستلزم تدارک برنامه هایی (استراتژی، سیاستهای اجرایی و مکانیسمهای نظارت و ارزیابی ) است که قبل از هر چیز خود مبتنی بر ترسیم ماموریتها و اهداف کلان اصناف است.
بر این اساس، نمودار، شرح وظایف سازمانی، ماموریتها، اهداف و.
.
.
.
.
مرکز بر مبنای الگوی تئوریک زیر ترسیم شده است.
دیدگاه ( Vision ) : با توجه به گذار جامعه از اقتصاد سنتی به پیشرفته، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری و تحدید دولت به امور حاکمیتی، مهمترین دیدگاه مورد نظر مرکز است.
بنا بر این، آماده سازی اصناف برای ایفای نقش در یک جامعه مبتنی بر اقتصاد آزاد رقابتی و پویا، بر مبنای توانائیها و ارزشهای ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین مشخصه مرکز خواهد بود.
ماموریت (Mission ) : حمایت و پشتیبانی از اصناف از طریق توسعه و تقویت روح همکاری و فعالیت شبکه ای، مشارکت در تقویت بنیانهای اقتصادی جامعه، رقابت پذیر کردن تولیدات صنفی، نوین سازی و بهینه سازی نظام توزیع کالا و ارائه خدمات ، تنظیم رابطه سیستمی صنف با صنعت و تجارت، مبتنی ساختن تصمیم گیری بر تحقیق و پژوهش، ارتقاء سطح علمی و فنی و نیز توسعه فرصتهای اشتغال پایدار در حوزه اصناف.
آرمانها (Goals ): نوسازی و توسعه اصناف کشور احراز جایگاه واقعی اصناف در اقتصاد ملی اصلاح روشهای اطلاع رسانی اصناف و بازرگانان تقویت روح همکاری شبکه ای و جمعی در اصناف ارتقا سطح دانش و مهارت تخصصی اصناف توجه به مقوله خدمات برقراری نظام کارآمد و دانش محور ارتباطات مدیریتی در حوزه اصناف جلب مشارکت و توجه مدیران ارشد بخشهای دولتی و غیر دولتی به اصناف ترسیم مسئولیت اصناف در برابر محیط پیرامون ارتقاء جایگاه اقتصادی اصناف در بازارهای صا
دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1385 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 24 صفحه
مقدمه: این تحقیق زیر نظر استاد گرامی جناب آقای صمصامی برای درس کار آفرینی و پرژه ارائه شده است.
در این پروژه به مراحل تبدیل چغندر به قند در کارخانه قند چناران پرداخته شده و هدف از این پروژه آشنای با مراحل تولید قند و دستگاه های مورد نیاز و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای کار می باشد.
با تشکر فراوان از استاد گرامی که راهنمایی های لازم جهت ارئه این پروژه با این جانب داشتند و همچنین جناب آقای بنی نجار که در شرکت کارخانه قند همکاری های لازم برای ارئه پروژه با این جانب داشتند.
پیشگفتار: امروزه در شاخه صنایع غذای قتد به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در دنیا شناخته شده است انرژی زیاد در مقدار کمی از این ماده از یک طرف و کاربرد آن در اکثر صنایع نوشابه سازی ، شکلات ، شیرینی و سایر محصولات غذای از طرف دیگر این ماده را به عنوان یک ماده شاخص در صنایع غذای در آورده است لزا امروزه بحث های مختلفی در مورد این ماده عنوان می شود ورود قندهای مصنوعی از جمله ساکارین و سایر ترکیبات که گاهی تا هزار برابر قند معمولی شرینی دارند و گیاه چغندر که گیاهی پرتوقعی از لحاظ آب است و شدیداً نیاز به آب دارد ، همه و همه ممکن است درسال های آخیر تصمیمات چشمگیری را در مورد جایگزینی محصولی دیگر بجای قند عنوان کند و ما در اینجا قصد داریم تا قسمتی از پروسه این محصول را عنوان کنیم.
ساکارز قندی است که از یک ملکول گلوکز و یک ملکول فرکتوز تشکیل شده است که در نیشکر نیز همین قند می باشد کارخانه جات نیشکر عموماً نیشکر را تا به دست آوردن شکر زرد آن می توانند پیش ببرند ولی از آن به بعد تصفیه خانه ها باید شکر زرد را به شکر سفید تبدیل کنند در چغندر قند موادی وجود دارد که در حین پرسه مانع از تشکیل قند می شود که این مواد هر کدام باید به شکلی از آن جدا شوند و جود پرتئین ها، اسید آمینه ، پکتین و.
.
.
همه وهمه مانع از کار می شود لزا دانشمندان این مواد را به وسیله تعقییر PH شربت بدست آمده از چغندر ، از جریان خارج می کنند.
بحث نگهداری چغندر از اهمیت خاصی بر خوردار است که در دنیای امروز می توانند با فرستادن اشعه های مختلف به سیلوهای چغندر مانع از پوسیدگی چغندر شوند در کشور ما وجود فینتیلاتورهای دمنده هوا به داخل توده چغندر از دیر باز مورد ااستفاده قرار گرفته است .
افزایش ماندگاری در سیلوها ضایعات بسیاری را به همراه دارد چون چغندر تنفس می کند و مقداری از قند را در خود به حدر می دهد پس در ابتدا ساخت سیلوهای صنعتی اولین گام در جهت میل به یک راندمان خوب در یک کارخانه می باشد می دانیم چغندر در 4+ درجه جوانه می زند و (c3- یخ می زند باز شدن یخ در چغندر ضایعات زیادی را به همراه دارد لزا دمای سیلو بسته به هوای خارج سیلو متفاوت از 3 درجه تا 1- درجه می باشد.
3- برسی فنی: مراحل تولید قند: 1-3 عیارسنج: عیار سنجی از قسمت های مهم کارخانه قند می باشد چرا که با اندکی مراقبت نکردن، زیان شامل حال چغندر کار یا کارخانه خواهد شد در کشور ایرا ن مقدار پول چغندر را بر حسب تناژ و عیار آن می سنجند ولی در کشور آلمان برحسب تناژ،عیار و مواد مفید چغندر می سنجند.
چغندر را ابتدا با کامیون بر روی یاسکول وزن می کنند که به این وزن ، وزن ناویژه گویند سپس