فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است
فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

چگونه شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم

چگونه توانستم شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
چگونه شرکت دانش آموزان را در مسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت رونق ببخشم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

چکیده

بر اساس اهمیت موضوع دانش آموز و ارتباط با قرآن و معارف قرآنی، راهکارهای مربوط به حیطه وظایف وزارت آموزش و پرورش، مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان دانش آموزان بوده است .

با اینکه ما معتقدیم قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمین است، امت اسلامى آنگونه که شایسته است براى استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان نداده و نمى‏دهد. جامعه اسلامى پس از وفات پیامبر اکرم(ص) على رغم تأکیدات فراوان آن حضرت مبنى بر وجوب رجوع و عمل به قرآن، به عنوان ثقل اکبر و فرا گرفتن علوم قرآن از اهل بیت به عنوان ثقل اصغر، از تمسک به این حبل متین الهى محروم مانده است. در نتیجه جامعه اسلامى از جایگاه اصلى خویش که قرآن آن‌ها را بدان مژده داده و مى‏فرماید: «انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»، (آل عمران، 13(ص)) باز مانده‏اند و امروزه به این واقعیت تلخ مى‏باید اقرار نمود که جامعه اسلامى به دلیل فاصله گرفتن از واقعیت قرآن و علوم اهل بیت، متحمل خسارت‏هاى جبران ناپذیرى شده است.

بر همین اساس اینجانب …. تصمیم گرفتم هرچه بیشتر دانش آموزان این مجتمع را به مقوله مسابقات قرآنی و معارف اسلامی و احکام و همچنین مسابقات و برنامه های پرورشی راغب سازم.

مقدمه

جوانی و نوجوانی ، بهار عمر و هنگام شکوفایى آن و آغاز فراز و نشیب‌هاى روحى و جسمى و رسیدن به رشد است. در این دوره کم‏کم شخصیت انسان شکل مى‏گیرد و پرسش‌هاى فکرى و فرهنگى بسیارى در ذهن دانش آموز پیدا مى‏شود. (بلر، 137(ص)، ص (ص)3) روزهاى دانش آموزى لبریز از زیبایى، نشاط، احساسات، لذت‌هاى متنوع، تفریح و آراستگى است. از سوى دیگر، خداجویى و خدایابى و دین‏باورى از ویژگی‌هاى این دوران است. با درک این ویژگی‌ها و انرژى متراکمى که در آن‌ها وجود دارد و با تبیین صحیح باورها و ارزش‌هاى دینى و مذهبى، مى‏توان روح ناآرام دانش آموز را آرامش و اطمینان بخشیده و او را به نجات و کمال رساند.

نهادهای فرهنگی جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلى‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان دانش آموزان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و بدین وسیله، قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازند تا فرستاده خدا در روز قیامت، لب به گلایه نگشاید: «و قال الرسول یا ربّ انّ قومى اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»؛ (فرقان، 30) و رسول خدا گفت: پروردگارا (با اینکه هشدار دادى و فرمودى اگر مى‏خواهید سربلند و عزیز باشید، به قرآن عمل کنید) قوم من (نه تنها آن را ترک کردند) دورى از قرآن را پیشه خود ساختند.


******توجه مهم: شما عزیزان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و محصولات و پروژه های مشابه و دلخواه را بیابید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.