فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است
فروشگاه بزرگ الماس

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

دانلود تحقیق پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص

دانلود پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص تحقیق پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص مقاله پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود تحقیق پروژه فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم 11ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع پروژه فرآیندهای ماشین کاری غیرمرسوم (فرآیندهای الکتروشیمیایی و فرآیندهای حرارتی) استاد راهنما: جناب آقای مهندس عبادی تهیه و تنظیم: شادی مرادی فهرست مطالب آشنایی با فرآیندهای ماشین کاری غیر مرسوم ( مقدمه ) فرآیندهای الکتروشیمیایی – فرآیند ماشین کاری الکتروشیمیایی فرآیند مته کاری الکتروشیمیایی فرآیند سنگ زنی الکتروشیمیایی فرآیندهای حرارتی – فرآیند ماشین کاری با تخلیه الکتریکی فرآیند ماشین کاری با پرتو لیزری آشنایی با فرآیند های ماشین کاری غیرمرسوم آن دسته از فرآیندهای تولید که با تشکیل تراشه در اثر برش– فشار روی قطعه همراه هستند، اثرات نامطلوب و محدودیت های ماهوی دارند.
با اینکه غالباً تشکیل تراشه لازم است، لیکن فرآیندی پرهزینه ودشوار می باشد.
مقادیر زیادی انرژی صرف تولید محصول ناخواسته ای به نام تراشه می شود و انرژی وسرمایه بیشتری برای جابجایی، ازبین بردن یا احیای مجدد این تراشه ها مورد نیاز است.
مقادیر ناخواسته ای گرما و نیرو تولید می شود که مسائل اعوجاج و ترک های سطحی قطعه را به دنبال دارد.
نیروهای برشی موجب اشکالاتی در نگهداشتن قطعه کار شده وبرخی اوقات موجب اعوجاج آن می شوند و بالاخره محدودیت های مشخصی دررابطه با ظرافت قطعه تراشیدنی مطرح می شود.
بخاطرچنین محدودیتهای مشخص کننده ای، جای تعجب نیست که در سال های اخیر نیروی فکری و پژوهشی فراوانی صرف بوجود آمدن و پیشرفت فرآیندهایی برای جایگزینی فرآیندهای ماشین کاری متداول شده است.
فرآیندهای تولید غیرمرسوم (NTM ) نمونه ای از خانواده فرآیندهای متنوع تولید هستند که اساساً غیر مکانیکی بوده، هیچ گونه تراشه یا نقش روی سطح بوجود نمی آورند و غالباً در برگیرنده اشکال جدیدی از انرژی هستند.
فرآیندهای غیر مرسوم به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند : 1) شیمیایی 2) الکتروشیمیایی 3) مکانیکی 4) حرارتی که ما در اینجا به اختصار فرآیندهای الکتروشیمیایی و حرارتی را مورد بررسی قرار می دهیم.
فرآیندهای الکتروشیمیایی ماشین کاری الکتروشیمیایی در ماشین کاری الکتروشیمیایی (ECM) از یک محلول آندی و یک الکتریک که سریعاً مصرف می شود، برای برداشتن فلز از سطح قطعه استفاده می شود.
این فرآیند اصولاً آبکاری معکوس است که در آن قطعه کار خام مثبت و ابزار قطب منفی هستند.
آندو کاتد هر دو باید هادی جریان برق باشند.
با پمپاژ کردن سریع الکترود از داخل یا در اطراف ابزار، محصولات ماشینکاری از محل دور شده و جذب صافی ها می شوند.
شکل حفره تصویر آیینه ای ابزار است.
این حفره بوسیله سرور مکانیزمی که شکاف بین الکترودها ( غالباً003/0 تا 03/0 اینچ) را کنترل می کند، شکل می گیرد.
سرعت ثابت تغذیه ابزار به طرف قطعه کار متناسب با محلول شیمیایی و نرخ آبکاری معکوس قطعه کار انتخاب می شود.
الکترولیت ها غالباً محلولهای نمک های معدنی، هادی خوب جریان برق مانند کلرید سدیم، کلریدپتاسیم یا نیترات پتاسیم هستند و در دمای تقریبی 90 تا 125 درجه فارنهایت با شدت جریان بین 50 تا 200 فوت بر ثانیه عمل می کنند.
غالباً ابزار ازجنس مس یا برنج و برخی اوقات فولاد زنگ نزن است.
نرخ برداشتن فلز تابع چگالی جریان است.
مقدا


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.