فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

مقاله بررسی جامعه شناسی تاریخی

مقاله بررسی جامعه شناسی تاریخی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله بررسی جامعه شناسی تاریخی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

مقاله بررسی جامعه شناسی تاریخی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش


امپریونیسم اجتماعی در زمینه مهمان‌نوازی

خلاصه: این گونه شیوههای تحقیق در زمینه مهمان‌نوازی در حال افزایش هستند. امپریونیسم اجتماعی حالتی از اجتماع اتوبیوگرافیکی است که همراه با موارد وابسته به آن شرح داده می‌شود. مباحث متودولوژیکی همراه با بخش هم‌استی (خانه ماندن) و پیشرفت‌های تاریخی در مبحث آماده است. بک بازبینی بررسی‌های شاخص پیشین از منازل تجاری و خصوصی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. خلاصه‌ای از یافته‌های اساسی از مطالعات اخیر نیز راجع به امپریونیسم اجتماعی فراهم شده است. موارد متودولوژیکی مورد توجه شامل قابلیت انتخاب، تطابق مهمان ومیزبان و استقلال کارهای کیفی است. موارد بالقوه مهم راجع به هدف این تحقیق نیز راجع به مهمان‌نوازی به طور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرد. مقدمه: به این موضوع که اکثر تحقیقها راجع به مهمان‌نوازی مثبت‌گر هستند، توافق وجود دارد (1999word) و شیوه‌های کیفی تحقیق نیاز به بررسی گسترده‌تر دارند (تایلورد ادگار 1999). شیوه تفسیر گرایانه در تحقیق کیفی از مهمان‌نوازی معمول نیست یک بررسی راجع به شیوه‌های تحقیق کیفی درباره مهمان‌نوازی مفقود شده است و این خود شاهدی برای نیاز به پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه است. ریلی و لاو (1999) راجع به شیوه‌های کیفی بحث می‌کند که شامل تجربیات شخصی، موارد روزانه، مباحثات و سمینارها است. آنها نیاز به حرکت در مسیر اولین سه لحظه تاریخی را برای تحقیق کیفی پیشنهاد می‌کنند. اولین آن موقعیت ملی است جایی که هدف درخواست‌های کیفی جایگزینی حقیقت در زندگی است. دومین موقعیت نوگرایی است، جایی که تأکیدهای متودولوژیکی و مثبت‌گرایه طبقه‌بندی و استانداردسازی می‌شوند و شیوه‌ای منسجم به ایجاد پاسخی برای منتقدان اقدام می‌کند که با میزان‌های برابری از حقیقت‌گرایی، اندیشمندی، و عمومی‌سازی رو به رو است. و سومین آنها موقعیت‌ «گونه‌های نامشخص» است، که در موضوعات، برنامه‌ها و دوره‌های پیشین تحقیق قابل درک است و می‌توان آنرا یافت. دیازین و لینگولن دو موقعیت دیگر را نیز شناسایی کرده‌اند. چهارمین آن «بحران بازنمود» است. در دوره‌ای که خویشتن خود در مرحله دانش بی‌نهایت است (زمینه‌های کاری و تفاسیر به عنوان فرآیندی مجزا شناسایی می‌شوند که فرد را به متن ارزشمندی، واقع‌گرایی و هدف‌مندی در تحقیق کیفی می‌برند.) محققان در تلاشند که چگونه خود و اهدافشان را در متون انعکاسی قرار دهند. پنجمین آن موقعیت پست مدرن است. که بدنبال راههای جدیدی برای ارائه مواردی از قوم نگاری و ارزیابی مفاهیم جایگزین است. در این جا مفاهیم جدید و تصحیح موارد قبلی همچنان ادامه دارد. و در این مرحله به جایگزینی یک فرهنگ بررسی شده ملی می‌پردازند که از جوانب مختلف مورد بررسی و نظارت است، که نتیجه‌اش تئوری‌هایی با مقیاس کم در شرایط بخصوص است. دنزین و لینکولن (2000) دو موقعیت جدید را شرح دارند. و ریلی و لاو به شرح موارد تجربی «و آینده» پرداختند که مربوط به پیشرفت‌های اخلاقی بود. با حرکت از میان موقعیت‌های چهارم و پنجم که این مقاله معرفی می‌کند تحقیق‌ها راجع به مهمان‌نوازی معرفی شرح و بحث خواهند شد و اسپریونیسم اجتماعی را حالتی از علم (علوم) اجتماعی اتوبیوگرافیکی شرح می‌دهد. جوانب گسترده این تحقیق کیفی شامل انعکاسات روی ساختار دانش است. حاصل و هولینشید به مطالعه روی نسل، موقعیت و کنترل اجتماعی در بخش هوم‌استی (خانه ماندن) می‌کند. این مطالعه بدلیل مباحث قبلی و بعدی که راجع به آن انجام شده و خواهد داشت اهمیت دارد. بازده پایانی آن رابطه‌ای ادراکی بین مهمان‌نوازی و فضایی است که بخش «ماندن در خانه» را تشکیل می‌دهد. موارد این سفر آکادمیکی شرح داده شده است. واژه بخصوص «هواستی» یعنی ماندن در خانه واژه‌ای است که کاربرد آنها در مواقعی است که توریست و مهمانان در یک خانه اقامت می‌کنند که البته با برخورد و رفتار میزبان یا اقوام رو به رو می‌شوند. و البته یک فضای عمومی وجود دارد که بین توریست‌ و میزبان و یا مهمان و قوم خویش آن تقسیم می‌شود. که سهمی از فضای میزبان خانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد. محدوده این اقامت‌ها از انواع هتل‌ها، تخت، صبحانه، و انواع میزبان متفاوت است که بر موارد خصوصی، اقتصادی و اجتماعی استوار است. در بعضی موارد گاهی مهمان‌خانه‌ها، لژها و سوئیت‌ها مشابه با هتل‌ها در نظر گرفته می‌شوند که با تخت و صبحانه همراه هستند. بنابراین ارتباط میزبان و مهمان و تقسیم فضای خانه باعث عمومی شدن روابط می‌گردد. خانه مفهومی است که بین این شخصیت‌ها رابطه برقرار می‌کند. تقریباً 40 درصد هزینه اقامت در ابتدا گرفته می‌شود. که در بریتانیایی کبیر این میزان بیش از نیمی از آن و در ایالت متحده یک چهارم آن است. بیش از نیمی از کشورهای انگلیسی زبان با مهیمانوزای از توریسم آشنا هستند. بررسی‌های ملی و منطقه‌ای انواع مشخصی از اقامت‌های میزبان و مهمان را نشان می‌دهد و روی انواع مختلف نگرش تجاری بحث می‌کنند. بنابراین از آنجا که اقامت در منازل مورد توجه قرار دارند بنابراین می‌بایست مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین تعریف و تمرکز بر این مطالعات منجر به جداسازی‌های محدود شونده و غیربخصوص در مشخصه‌های منازل عمومی و خصوصی خواهد شد. یک تحلیل متدولوژیکی از مطالعات نشان می‌دهد که بیشترین موضوع مورد توجه برای بررسی روابط میان میزبان و مهمان است. همچنین مؤلفان به بررسی نگرش‌های عملکردی یا تعاملات اجتماعی در فرآیند مهمان‌نوازی می‌پردازند. دو منبع اولیه اطلاعاتی شامل موارد زیر هستند: اولی مصاحبه‌هایی است که گاهی اوقات به این موارد مطالعاتی منجر می‌شود و دومی مشاهدات همراه آن است. شیوه سه گانه‌سازی یا چند شیوه‌ای در بخش عظیمی از تحقیق مورد استفاده قرار گرفت که شامل منابع اطلاعاتی ثانویه عظیمی راجع به کتاب‌های مهمان، ایفای نقش، نقشه‌های منطقه و تشریح چگونگی آرایش مبلمان است. که کتاب‌هایی نیز راجع به آنها چاپ و منتشر شده است که از جمله آنها پیرس (1990) بود که به عنوان مشاهده‌گر درباره میهمان بود علاوه بر آن کتاب‌های دیگری در سال‌های 1981، 1994، 1953، 1995 از جانب گراهام، کرنگ، گاف‌من، مارکوس و دیگران به چاپ رسید. موضوعات اخیر راجع به این مطالب کتاب‌هایی بود که مباحث آنها بر پایه مطالعات و مباحثات استوار بود. دیگر مطالعات نیز منجر به دستیابی به شیوه‌های خارق‌العاده شد. در پی بررسی نگر‌ش‌های میزبان یا فردی که از هتل یا منزل مراقبت و آنرا برای میزبان فراهم می‌کند دریافتیم که تعاملات (رفتار برخورد) اجتماعی نقطه کانونی آن است. هیچیک از این مطالعات به بررسی فرد مشاهده‌گر به عنوان تجربه مهمان بودن یا احساس مشتری بودن، نپرداخته است.


قابلیت انتخاب امپریونیست: اولین شیوه جمع‌آوری اطلاعات، نقشه‌برداری امپریونیستی است. که یک نمونه مناسب از خانه روستایی، تخت و صبحانه در این آمده است: درست بیرون اتاق قایق‌های ماهیگیری وجود داشتند. نمی‌توان صبحانه را غذا گفت. شاید بهتر باش بگوییم عصرانه. هاوسون در میان دو در گیج شده بود. وی را راهنمایی کردم. نگاهی به اسباب‌بازی‌های کودکان، آن بیرون انداختم، ونامرتبی معمولی در خانه وجود داشت. متوجه شدم که مابری پله‌ها شب گذشته دو کارت بوده است. روز مادر مبارک، که یکشنبه گذشته بود. یک روز معمول را نشان می‌داد.

این حالت و شیوه کیفیتی آگاهانه طی مرحله همراهی موقتی در تأکید برای نت‌برداری دارد. شیوه ثبت مشاهدات حضور بیننده و درک شخصی وی را نشان می‌داد. که از زبان تشریحی استفاده کرده بود. در شیوه‌های قدیمی از حالت علمی برای یادداشت‌برداری استفاده نمی‌شود. HS1 از طریق مفاهیم کد باز بررسی می‌شود. که به ایجاد یک قالب ادراکی می‌پردازد. HS2 به عنوان هر HS1 تحلیل می‌گردد. حالت ادراکی HS1 برای موضوع HS2 بکار گرفته می‌شود. مدل‌های HS2 در این مدل جایگزین می‌شوند. قابل کاری پذیرفته، در یا اضافه به این فرآیند HS3- HS6 می‌گردد. قالب کاری براساس HS1- 6 در HS2 بکار گرفته می‌شود. قالب کاری HS1- HS6 برای HS1 بکار گرفته می‌شود و یک تحلیل گفتاری شکل می‌گیرد. این فرآیندها نیاز به جزئیات بیشتری ارند. چنین جمع‌آوری اطلاعاتی غیرقابل اجتناب است. و محدودیت‌های فردی را در ظرفیت برای فرآیند اطلاعات انعکاس می‌دهد. بنظر مناسب می‌رسد که شیوه کدگذاری می‌بایست روی مفهوم الزامی تفاسیر کار کند به جای اینکه به تحقیق برای مفاهیم یا مطالب گفته شده از زبان‌ها بپردازد.

امپریونیسم و بیگانه‌ها (غریبه): امپریونیسم اجتماعی همراه با درک سریع است که با ترتیب آشنا است. تا اینکه به تحقیق برای بررسی معنا بپردازد. چنین اظهاراتی براساس پاسخ از سوی بیگانه به تجربه جهان است همچون وحدانیت افراد. که به ایجاد تلاشی برای نمایش جریانی از آگاهی می‌پردازد که وحدانیت تجربیات را منعکس می‌سازد. منطق امپریونیسم می‌گوید که حقایق هماهنگی و عدم هماهنگی وجود دارد. یک تجربه موفق هنگامی اتفاق می‌افتد که مفاهیم زیبایی‌شناختی مشتری با موارد میزبان هماهنگ باشد. یک مثال ساده اتفاق نظر بر رنگ کاغذ دیواری است. که بسته به پیش زمینه مشابه بین محقق و فردی است که تحقیق روی وی انجام می‌گیرد. در قرن 19 هریسون به انتقاد از تلفظ لغت flaneur برای توریست پرداخته و لغت chorister که توسط ورینگ استفاده شده است را ترجیح می‌دهد. (‏فردی که در رابطه با موقعیت مکانی است). تفسیری دیگر راجع به اقامت در یک هتل خانوادگی کوچک اینگونه است: اتاق ما رو به رو است. یک فرش روی زمین است که کاملاً‌ مناسب است. کاغذ دیواری صورتی خط‌دار که با رنگ سفید همراه شده است. دو عکس فرانسوی از قرن 19 و یا چاپ‌هایی از آن وجود دارد. دو چراغ خواب که تخت‌خوابهای دوقلو را فرا گرفته‌اند. خیلی خوب هستند و در صندلی که از کاتالوگ تهیه شده‌اند چای و قهوه‌ساز وجود دارد. میزبان- مهمان و تطابق همراه: در یک مقاله مفهومی: آرامابری روی مفهوم میزبان- مهمان بحث می‌کند و برای هر دو طرف وظایفی را تعیین می‌کند. وی می‌گوید چنین مدل‌های تقارنی در شیوه‌های مدرن فعال نیست چرا که موقعیت‌ها ضرورتاً اقتصادی است یا تعاملی. اسلتری نیز به رد روابط میزبان و مهمان می‌پردازد و با توجه به لینچ و وانل لغت فروشنده و خریدار را ترجیح می‌دهد. همانطور که آرمابری لغت «فراهم کننده خدمات» و «مشتری» را پیشنهاد می‌کند. مثالی در زیر بخوانید: امشب ما سوپ و غذای آب‌پز داشتیم. نمی‌دانم می‌توانیم موی سیاه را توضیح دهم؟ یک موی سیاه توی بشقاب من بود. هویج‌ها خوب بودند. کتی که گوشت نمی‌خورد شب گذشته جوجه خورد و بسیار لذت برد و غذای آب‌پز را امتحان کرد ولی می‌توان گفت یک کار خانگی بوده است که کتی را اینقدر شگفت‌زده است. ما نوعی دسر خوریم. لیمو خوردیم. کتی تخم‌مرغ نخورد پس لیمو هم نخورد. چون با خوردن آنها احساس ناراحتی می‌کرد. و این با یک هتل خیلی متفاوت بود. روابط مهمان و میزبان کاملاً متفاوت است. و بنابراین سیستم خانه و محدودیت‌های آنرا دارد. و با اینکه روابط مالی است ولی باز هم متفاوت است.

میزبان در تجربه به محصول در منزل تجاری مرکزیت دارد. موفقیت‌ها بسته به تعاملات است. دلیل اینکه مهمان‌ها این خانه‌ها را انتخاب می‌کنند هماهنگی خودشان با قیمت مکان و انتظارات از میزبان است. برای مثال در انتخاب یک خانه برای میهمان: سومین مورد انتخابی من و کتی این مکان بود. که بنظر ممکانی مناسب می‌آمد. دراینجا خوش‌آمد گرمی به ما گفته شد. 15 دقیقه تا مرکز شهر فاصله است و در منزل اتاق نهارخوری و مکانی برای طبخ غذا توسط خودش وجود دارد.


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.