فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

مقاله بررسی حذف صفر از پول ملی

مقاله بررسی حذف صفر از پول ملی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 6
فرمت فایل docx
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله بررسی حذف صفر از پول ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

مقاله بررسی حذف صفر از پول ملی

چکیده :

پول نه تنها واسطه مبادلات اقتصادی است، بلکه بر هویت ملی شهروندان و اقتدار ملی دولت نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین پول می‌تواند به عنوان ابزاری برای تحکیم هویت ملی و سیاسی ملت‌ها به شمار آید. به عبارت دیگر ارزش پول ملی می‌تواند بر دیدگاه شهروندان نسبت به وضعیت اقتصادی و هویت ملی کشورشان تاثیر گذار باشد.[1] اگر شهروندان یک کشور همواره انتظار کاهش ارزش پول ملی خود را داشته باشند این مسئله موجب نگرانی مقام‌های دولتی خواهد شد. دولت باید با حفظ ارزش پول ملی اعتماد شهروندان خود را نسبت به پول ملی کشور افزایش دهد و مانع از این شود که «پدیده جانشینی پول» [2]رخ داده و مردم به ارزهای خارجی روی آورند.

از این رو این مقاله در نظر دارد تا با تبیین حذف صفر از پول ملی و مطالعه تجربه دیگر کشورها و تاریخچه بحث، فواید و آسیب‌های حذف صفر از پول ملی را مورد تحلیل قرار داده و پس از آن با بررسی تاثیر یا عدم تاثیر حذف صفر از پول ملی بر تورم به این سوال پاسخ دهد که آیا حذف 3 صفر از ریال ایران امری مناسب و به موقع است یا خیر؟

واژگان کلیدی : حذف صفر از پول ملی، ارزش پول ملی، ریال، تورم، ایران، پول، دولت.

مقدمه :

ارزش پول ملی هر کشور به عوامل زیادی از جمله: موقعیت اقتصادی آن کشور در سطح جهانی، کارایی دولت و تامین هزینه‌ها، ثبات سیاسی، حقوقی و قضایی برای جذب سرمایه‌های خارجی، رعایت اصول و قوانین بین المللی و هم سو بودن با تحولات بین الملل و ... بستگی دارد.

کاهش ارزش پول ملی آثار روانی و اجتماعی زیادی به دنبال دارد، زمانی که پول ملی ارزش پایین دارد مردم در مقایسه با پول‌های قوی احساس یک نوع تحقیر می‌کنند. مثلا یک دلار آمریکا 10 هزار ریال ایرانی و 1 ریال عربستان 2700 ریال ایران خرید و فروش می‌شود که آثار روانی زیادی برای ایرانیان دارد.[3] همچنین تغییرات ارزش پول و حجم آن در نتیجه این تغییرات، اثرات بهداشتی فراوانی به همراه دارد.

اگر شهروندان با کاهش ارزش پول ملی به سمت استفاده بیشتر از ارزهای خارجی برای مبادلات روزانه خود پدیده جانشینی پول بروند، دولت باید بلافاصله حذف صفر از پول ملی را در دستور کار خود قرار دهد.

مهمترین کاربرد حذف صفر در اقتصادی حفظ ارزش پول ملی است. حذف صفر از پول ملی بیش از آنکه یک اقدام سیاسی از طرف دولت‌ها باشد یک اقدام فنی و کارشناسی است و بخشی از بسته اصلاحات اقتصادی به شمار می‌رود.[4]


[1] نشریه بیمه و توسعه-سال چهرم- شماره 13و14

[2] صمد لشگری، نامه مفید شماره 45

[3] سایت خبری آفتاب13/9/1388

[4] نشریه بیمه و توسعه-سال چهرم- شماره 13و14


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 8
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری

چکیده:

بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که در رابطه با رساندن خریدار و فروشنده به یکدیگر برای انجام معامله ، صورت می گیرد. بازار جهانگردی بر مبنای منطقه جغرافیایی ، ترکیب جمعیتی ، نوع رفتار یا بر مبنای روان‌نگاری بخش بندی می شود. در آمیخته بازاریابی عوامل گوناگون که بر تلاش ها ی بازار یابی اثر می‌گذارند به چهار گروه اصلی طبقه بندی می شوند که عبارتند از: محصول، توزیع، قیمت و ترویج یا گسترش محصول (سیاستهای تشویقی). برای اطمینان یافتن از اینکه همه تلاش ها در راه تأمین هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان انجام شود باید برای بازاریابی خدمات ، برنامه هایی تهیه کرد. کار تهیه یک برنامه موفق بازار یابی با تجزیه و تحلیل عوامل محیطی شروع می شود و باید به عوامل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی توجه کرد . در این راه باید روند بازار و روند رقابت را تجزیه و تحلیل نمود. در برنامه بازار یابی شیوه بخش بندی بازار ، هدفهای کوتاه مدت و استراتژیک و سرانجام برنامه های عملی برای تأمین هدف های مورد نظر مشخص می شود.

واژگان کلیدی: بازاریابی خدمات- جهانگردی یا گردشگری- جهانگرد یا گردشگر- آمیخته‌ی بازاریابی


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

بررسی بازار فولاد در جهان و ایران
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 5
فرمت فایل docx
حجم فایل 2204 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی بازار فولاد در جهان و ایران

مقدمه

فصل اول : بازار جهانی فولاد

3

1-1)مقدمه

3

1-2) تولید فولاد در جهان

6

1-2-1) رشد تولید فولاد در مناطق مختلف جهان

7

1-2-2) دلایل کاهش رشد تولید فولاد در کشورهای صنعتی

8

1-3) رابطه تولید فولاد با میزان درآمد کشورها

9

1-4) بزرگترین شرکت های تولیدکننده فولاد در جهان

11

1-5) بررسی تکنولوژی های تولید فولاد

12

1-6) ساختار بازار جهانی فولاد

14

1-7) تجارت جهانی فولاد و محصولات فولادی

14

1-7-1) صادرات و واردات جهانی

16

1-7-2) تعرفه فولاد و محصولات فولادی در جهان

17

1-8) قیمت گذاری و بورس

19

1-9) قیمت فولاد و محصولات فولادی

فصل دوم : بازار فولاد در ایران

21

2-1) مقدمه

21

2-2) تولید فولاد درایران

23

2-2-1) تولید فولاد خام

23

2-2-2)تولید محصولات فولادی

25

2-3) ساختار بازار

27

2-4)پیش بینی تولید فولاد در برنامه چهارم توسعه

28

2-5) مصرف فولاد و محصولات فولادی در ایران

30

2-6) صادرات و واردات فولاد و محصولات فولادی در ایران

32

2-7) تعرفه فولاد و محصولات فولادی

33

2-8) قیمت گذاری فولاد و محصولات فولادی

39

2-9) عملکرد فولاد در بورس فلزات تهران

40

3) خلاصه و جمع بندی

43

3-1) توصیه های سیاستی

45

منابع و ماخذ

مقدمه

فولاد ترکیب بسیار متنوعی از آهن، کربن و عناصر آلیاژی است به طوری­که می‌توان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، ترکیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود. اگرچه تاریخچه تولید فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد، ولی روش­های جدید جهت تولید محصولات فولادی در قرن 19 میلادی به کارگرفته شدند. توسعه تکنولوژی تولید فولاد در آن زمان، باعث تولید مقادیر بسیار زیاد این محصول گردید و در نتیجه کاربردهای جدیدی جهت استفاده از آن مثلاً در راه‌آهن و صنایع اتومبیل‌سازی به وجود آمد که از آن زمان تا به حال، دامنه کاربرد و تولید این محصول روزبه‌روز گسترش بیشتری یافته است.


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

گزارش کارآموزی بررسی عملکرد سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمین

گزارش کارآموزی بررسی عملکرد سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمین
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
گزارش کارآموزی بررسی عملکرد سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمین

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

گزارش کارآموزی بررسی عملکرد سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب شهرستان خمین


فهرست مطالب

عنوان.............................. صفحه

فصل اول: آشنایی با سازمان

مقدمه..................................

تاریخچه فعالیت شرکت....................

فصل دوم: فعالیتهای مربوط به کارآموزی

حسابداری و ثبت های مربوط به آن.........

امور بانکها............................

تنخواه گردان...........................

نگهداری و حفاظت اموال..................

صدور سند حسابداری......................

مبحث بایگانی اسناد.....................

فصل سوم: حسابداری سازمان

مبانی تهیه صورتهای مالی................

خلاصه اهم رویه های حسابداری.............

سرمایه گذاریها.........................

دارائیهای ثابت مشهود...................

قراردادهای اجاره به شرط تملیک و خرید اقساطی

ذخیره مزایای پایان خدمت................

شناسایی درآمد و هزینه..................

روش شناخت درآمد پیمانها................

کمکهای مردمی، هدایا و طرحهای عمرانی برای توسعه

قیمت گذاری و زیان ناشی از اعمال سیاستهای دولت

معافیت مالیاتی.........................

حقوق و مشترکین.........................

دبیرخانه...............................

وظایف دبیرخانه.........................

دفاتر دبیرخانه.........................

اداره امور بایگانی.....................

پیوست..................................


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست

بررسی کارایی بازار سرمایه

بررسی کارایی بازار سرمایه
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
بررسی کارایی بازار سرمایه

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی کارایی بازار سرمایه

سرمایه گذاری و مسائل مربوط به آن از دیرباز به عنوان یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد کشورها مطرح بوده است . با گسترش روز افزون صنایع در سرتاسر جهان و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان در بازار رقابتی و پذیرش ریسک های مختلف ، موضوع سرمایه گذاری بهینه ذهن صاحبان سرمایه را به خود مشغول نموده است . یکی از مهم ترین بحث های سرمایه گذاری ، موضوع بازار سرمایه کارا[1] می باشد . فاما در سال 1965 تعریف ساده ای از بازار کارا بصورت زیر ارائه داد :

کارایی بازار سرمایه در صورتی تحقق می یابد که در تعیین قیمتها در طول زمان مشارکت کنندگان در بازار از اطلاعات موجود به خوبی استغاده کنند یا به نوعی قیمتها منعکس کننده اطلاعات باشد .

فرضیه بازار کارا[2] براین فرض اساسی استوار است که قیمت اوراق بهادار در رقابت کامل و از طرق بکارگیری عرضه و تقاضا در بازار تعیین شده و انعکاس دهندة تمامی اطلاعات می باشد . به عبارتی اطلاعات هسته مرکزی فرضیه را تشکبل می دهد و میزان کمی و کیفی اطلاعات و همچنین زمان انتشار آن قوت و ضعف کارایی بازار را نشان می دهد . لذا بازاری قابل اعتماد است که قیمت اوراق بهادار آن بر اساس اطلاعات صحیح و در دسترس همگان ارزشگذاری شود و به بیان دیگر قیمت سهام تمام اطلاعات را انعکاس می دهد .

تحقیق حاضر سعی دارد شکل ضعیف کارایی[3] بازار سرمایه را در ایران با تأکید بر بورس اوراق بهادار مشهد آزمون نمایدودرکنارأن مسائلی پیرامون بورس اوراق بهادار ازجمله تاریخچه وعملکردچندین ساله و مشکلات

بررسی کارایی بازار سرمایه .... فصل اول – کلیات تحقیق

حاکم بر آن را بازگو کند .

تعریف موضوع

بورس اوراق بهادار محل جا به جایی سرمایه است و این جا به جایی و انتقال سرمایه از طریق خرید و فروش سهام صورت می گیرد .آنچه مسلم است اینست که شرکت کنندگان در معاملات این بازار به اطلاعات شفاف، کافی و به موقع نیاز دارند و اینجاست که نقش سازمان بورس اوراق بهادار مشخص می گردد . یعنی اینکه آیا سازمان بورس زمینه ای مناسب برای سرمایه گذاران در راستای کسب اطلاعات فوق فراهم کرده است یا اینکه گروهی به واسطه داشتن اطلاعات بیشتر از سرمایه گذاری در بورس سود غیر متعارف به دست می آورند . یکی از راههای ارزیابی بورس اوراق بهادار در این خصوص بررسی کارایی آن می باشد . هر چه بورس اوراق بهادار از درجه کارایی بالاتری برخوردار باشد به همان نسبت میزان انتقال سرمایه به صورت غیر متعارف و کسب سود غیر معقول در آن کمتر رخ خواهد داد .

نوع کارایی بازار که در این تحقیق و برای منظور اشاره شده مد نظر می باشد ، کارایی اطلاعاتی[4] است . این نوع کارایی دارای سه سطح ضعیف[5]،نیمه قوی[6]، و قوی[7] بوده که معیار و نقطه تفکیک سطوح سه گانه ، میزان ونوع اطلاعاتی است که تعیین کننده قیمت سهام می باشد . اگر اطلاعات گذشته در قیمت سهام انعکاس یابد یا به عبارت دیگر اگر اطلاعات تاریخی تعیین کننده قیمت سهام باشد چنین اطلاق می شود که بازار از کارایی از سطح ضعیف برخوردار است . اگر قیمت سهام علاوه براطلاعات تاریخی منعکس کننده اطلاعات جاری نیز


Efficient Capital Market -1 Efficiency Market Hypothesis -2

Week From of Efficiency -3

Information Efficiency -1

Week Form of efficiency -2

Semi Strong Form of Efficiency -3

Strong From of Efficiency -4


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست