فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

طراحی و اجرای مصاحبه و مشاهده و پرسشنامه در روش تحقیق

همانطور که می دانید اطلاعات برای افراد مهمترین منبع تصمیم گیری می باشد و همچنین محرز است که مصاحبه ، پرسشنامه ابزارهای اصلی جمع آوری اطلاعات در تحقیقات می باشد که از طریق این ابزار اطلاعات تفصیلی (کمی و کیفی) مناسبی در اختیار پژوهشگر قرار می گیرد در این میانمصاحبه و مشاهده و مسائل از آنجا که تا اندازه ای درگیر قضاوت فرد پژوهشگر راجع به موضوع مورد
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
طراحی و اجرای مصاحبه و مشاهده و پرسشنامه در روش تحقیق

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : پرسشنامه

1-1-مقدمه ....................................................................................................... 1

2-1-جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ..................................................... 2

3-1-تعریف پرسشنامه ...................................................................................... 2

4-1-طرحهای مختلف پرسشنامه ........................................................................ 3

پرسشنامه عادی

فهرست سوالات

راهنمای مصاحبه

5-1-انواع اجرای پرسشنامه ............................................................................... 4

پرسشنامة حضوری

پرسشنامه پستی

پرسشنامه الکترونیک

6-1-انواع پرسشنامه .......................................................................................... 5

7-1-رهنمودهایی برای طراحی .......................................................................... 7

نگارش پرسشها

ظاهر کلی پرسشنامه

اصول اندازه گیری

8-1-اجرای مقدماتی پرسشنامه .......................................................................... 9

فصل دوم : مصاحبه

1-2-جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه ....................................................... 11

2-2-تعریف مصاحبه ....................................................................................... 11

3-2-شرایط لازم برای مصاحبه ......................................................................... 12

4-2-انواع مصاحبه ........................................................................................... 12

5-2-اشکال خاص مصاحبه ............................................................................... 15




6-2-انواع مصاحبه ........................................................................................... 16

عنوان صفحه

7-2-معایب مصاحبه ........................................................................................ 17

8-2-محدودیتهای مصاحبه ............................................................................... 18

عوامل مربوط به مصاحبه کننده

عوامل مربوط به مصاحبه شونده

عوامل مربوط به موقعیت

9-2-نحوه ثبت اطلاعات در مصاحبه ................................................................. 19

10-2-انواع روشهای اجرای مصاحبه ................................................................. 20

11-2-نکاتی که رعایت‌ آنها اعتبار روش مصاحبه را بالا می برد . ......................... 20

فصل سوم : مشاهده

1-3-جمع آوری اطلاعات از طریق مشاهده ....................................................... 23

2-3-تعریف مشاهده ........................................................................................ 23

3-3-انواع مشاهده ........................................................................................... 24

4-3-عوامل مؤثر بر میزان دقت اطلاعات مشاهده شده ......................................... 27

5-3-ثبت مشاهدات ......................................................................................... 27

7-3-نکات مورد توجه در مشاهده ..................................................................... 28

8-3-مزایای مشاهده ......................................................................................... 29

9-3-معایب مشاهده ......................................................................................... 29

منابع و مأخذ ................................................................................................... 31

مقدمه

همانطور که می دانید اطلاعات برای افراد مهمترین منبع تصمیم گیری می باشد و همچنین محرز است که مصاحبه ، پرسشنامه ابزارهای اصلی جمع آوری اطلاعات در تحقیقات می باشد که از طریق این ابزار اطلاعات تفصیلی (کمی و کیفی) مناسبی در اختیار پژوهشگر قرار می گیرد . در این میانمصاحبه و مشاهده و مسائل از آنجا که تا اندازه ای درگیر قضاوت فرد پژوهشگر راجع به موضوع مورد پژوهش می باشد دارای ظرافت خاصی می باشند در این گزارش بر آنیم تا جنبه هایی از مصاحبه و مشاهده و مسائل مربوط به آن را بررسی کنیم .

فصل اول

پرسشنامه «Quistionnaire»

2-1 جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه

پرسشنامه یکی دیگر از روش های جمع آوری اطلاعات در پژوهش زمینه یابی می باشد که پاسخ‌گو خود اجرای مصاحبه را بر عهده دارد و سؤالات تهیه شده را پاسخ می دهد و آن را به نشانی محقق پست می کند .

این روش جمع آوری اطلاعات می توان در مکانهای مختلف و به شیوه های متعدد انجام گیرد و باید سعی شود سؤالات بسیار واضح ومشخص باشد ، چون پاسخ دهنده خود نقش مصاحبه کننده را نیز بر عهده دارد . از آنجائیکه پرسشنامه جنبة خود اجرایی دارد می بایستی به گونه ای طراحی و اجرا شود که پاسخ گو را به جواب دادن ترغیب نماید ( ظهوری ، 1378)

در بسیاری از تحقیقات علمی بخصوص مواقعی که اندازه گیری مستقیم متغییر های مورد بررسی امکان پذیر نباشد ، ناگزیر باید برای بدست آوردن اطلاعات در بارة کمیت و کیفیت صفات متغییر مورد تحقیق از طریق پرسشنامه اقدان کرد ( حسن بگلو ، 1382)

3-1 تعریف پرسشنامه :

پرسشنامه عبارت است از مجموعه ای از پرسشها که به صورت باز یا بسته ( دارای مقیاس ) طراحی شده اند تا وضعیت نگرش افراد را نسبت به یک واقعیت از طریق آن ارزیابی شود تکمیل آن می تواند به طریق مراجعة شخصی ، پستی یا تلفنی صورت گیرد ( خاکی ، 1379)

پرسشنامه مجموعه ای از سؤالات است که روی یک یا چند برگ یا یک دفترچه نوشته شود پرسشنامه در موارد زیر به کار می رود :

1- مواردی که محقق به طور دقیق می داند که چه چیزی مورد نیاز است و چگونه متغیر های آن بایستی اندازه گیری شود .

2- مواردی که امکان کسب داده ها با مصاحبه و مشاهده امکان پذیر نبوده ، دسترسی به منابع داده ها به طور مستقیم میسر نمی باشد .

3- مواردی که تعداد آزمودنی ها زیاد باشد


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.