دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 165 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 144 |
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست مطالب
مقدمه 17
ماهیت و مفهوم زمان 18
تاریخچه مختصر از زمان 20
مفهوم مدیریت زمان 24
مبانی نظری مدیریت زمان 24
مفهوم نوجوانی 40
نوجوانی و رشد آن در مکتب اسلام 40
نوجوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 42
نظریههای رشد نوجوانی 44
ویژگیهای نوجوانی 60
جوانی 63
جوانی و رشد آن در اسلام 63
جوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 64
شرایط زیستی ـ غریزی جوانی 66
شرایط ذهنی جوانی 67
شرایط روانی جوانی 68
شرایط عاطفی و اخلاقی جوانی 69
ویژگیهای رشد جوانی 72
رشد اجتماعی و اخلاقی 75
ویژگیهای تفکر دوره جوانی 76
مفهوم روانشناختی مدیریت زمان 80
اصول مدیریت زمان 84
دیدگاههای مدیریت زمان 85
تکنیکهای مدیریت زمان 86
قوانین مرتبط با مدیریت زمان 91
نسلهای مدیریت زمان 93
عوامل اصلی در عدم استفاده بهینه از زمان 95
عوامل اتلاف وقت 99
مبانی نظری رسانه 105
پیشینه تحقیق 114
تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیرامون مدیریت زمان 115
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها پیرامون مدیریت زمان 122
جمع بندی ادبیات و پیشینه تحقیق 130
مقدمه
بررسی مسائل در خصوص نوجوانان و جوانان به عنوان نسل مولد و آیندهساز جامعه، همواره مدنظر کارشناسان و صاحبنظران بوده است. این مرحله از زندگی، معرف تغییر عمیقی است که نوجوان و جوان را از کودک جدا ساخته و کاملاً دگرگون میسازد. علم مدیریت زمان از جمله علوم رفتاری است که حدود 300 سال قدمت دارد. پرداختن به روشها و فنون این علم بدون توجه به مبانی نظری و پژوهشهای انجام شده در این حوزه نمی توان قانع کننده باشد. مدیریت زمان برای نوجوانان و جوانان یکی از مسائل مهم و جدی میباشد. به همین خاطر پژوهشگران را به این سو سوق داده که نوجوانان وجوانان برای استفاده بهینه از زمان خود چگونه رفتار خواهند کرد و البته در خصوص مدیریت زمان نوجوانان و جوانان پژوهش زیادی انجام نشده است. در این فصل مرور و بررسی مطالعات و تحقیقات پیشین در زمینه موضوع مورد تحقیق صورت میگیرد. نحوه ارائه مطالب به این شکل است که مباحث نظری زمان، مدیریت زمان، نوجوانان و جوانان، همچنین مفهوم روانشناختی مدیریت زمان، مفاهیم کلیدی مدیریت زمان، اصول مدیریت زمان، قوانین مرتبط با مدیریت زمان، عوامل اتلاف زمان، راههای استفاده بهینه از زمان، فواید مدیریت زمان،مبانی نظری رسانه و نتایج تحقیقات انجام شده در داخل کشور و خارج از کشور ارائه خواهد شد