فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

دانلود تحقیق لرزش گیر 15ص

دانلود لرزش گیر 15ص تحقیق لرزش گیر 15ص مقاله لرزش گیر 15ص لرزش گیر 15ص
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 265 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود تحقیق لرزش گیر 15ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

1-کاربرد لرزش گیر فرمان از انتقال ضربه و ناپایداری فرمان جلوگیری می کند و در نتیجه خوش سواری و ایمنی رانندگی را در خودرو افزایش می دهد.
گشتاوردهای فرمان که به صورت ضربه ای به سیستم وارد می آیند،میرا می شوند و نوسان چرخشی در غریبلک فرمان کاهش می یابد.
در خودروی دیفرانسیل جلو وظیفة دیگری نیز به وظایف لرزش گیر فرمان اضافه می شود،که عبارتست از جلوگیری از انتقال ارتعاش محرک به فرمان.
هنگام تغییر نیروی محرک و حرکت در پیچ،اگر غریبلک فرمان آزاد باشد،بیش از حد نوسان می کند و سبب افزایش ارتعاش خودرو حول محور عمودی می شود.
اگر نتوان با طراحی مناسب شاسی از بروز این رفتار نامطلوب جلوگیری کرد و هم زمان گشتاور لازم برای چرخاندن غریبلک را کاهش داد،باید به ناچار از لرزش گیر فرمان استفاده کرد.
نیروی میرایی در لرزش گیر فرمان معمولاً در کل محدودةکورس آن،به گونه ای یکنواخت توزیع و تنظیم شده است،که در نتیجه،در اغلب خودروها فرمان پذیری به راحتی و بدون مشکل خاصی انجام می شود.
با به کارگیری لرزش گیر فرمان با میرایی وابسته به راستای نصب و وابسته به زاویة فرمان،می توان از اثرات نامطلوب برگشت فرمان،هنگام کاهش ضریب اصطکاک جاده جلوگیری کرد،(بخش 4 را ببینید).
لرزش گیر فرمان به صورت افقی در خودرو نصب می شود،(شکل 6-2 و 6-3 الف را درکتاب سیستم تعلیق چرخ و شکل 0 را ببینید).
در سیستم فرمان شانه ای چنین متداول است که یک طرف لرزش گیر را با اتصال چشمی با پینی به دنده شانه ای و طرف دیگر آن را به پوستة جعبة فرمان متصل کنند.
در سیستم فرمانی که حرکت با مکانیزم منتقل می شود،یک سر لرزش گیر را به بازوی فرمان یا بند فرمان متصل می کنند.
در محور صلب،این نقطة اتصال،بند روابط است.
از آنجا که در لرزش گیر یک جدار،از لولة سیلندر(که پیستون در آن حرکت می‌کند)محافظت نمی شود،درصورت آسیب رسیدن به لولة سیلندر لرزش گیر در محدودة کورس پیستون،فرمان قفل می شود.
بنابراین برای حفاظت از لرزش گیر در برابر پرتاب سنگ و جلوگیری از نفوذ آب،آن را داخل یک محفظة محافظ قرار می دهند و برای محافظت ازمیلة پیستون یک کلاهک گردگیر نیز در نظر می گیرند،که بسیار مهم است.
در خودروی سواری،هنگامی از لرزش گیر فرمان استفاده می کنند که جعبه فرمان کاملاً مکانیکی باشد.
در فرمان با سیستم هیدورلیکی،میرایی درونی سیستم شیرهای روغن و لوله های ارتباطی اغلب برای جلوگیری از بروز پدیده های یاد شده کافی است.
2- لرزش گیر فرمان برای خودروی سواری و باری سبک لرزش گیر فرمان،کمک فنر یک جداره ای است که طبق اصول کارکرد کمک فنر،دوجدارة بی فشار کار می کند.
ساختار درونی آن مانند لرزش گیر موتوری است که دربخش 10-3-1 مطالعه کردیم،با این تفاوت که به دلیل نصب افقی لرزش گیر،در محفظة تعادل فشار،باید روغن از هوا کاملاً مجزا شود.
شکل 1 لرزش گیر فرمانی را که ساخت شرکت استابیلوس است و در خودروی سواری از آن بسیار استفاده می شود،نشان می دهد.
این نمونه از شلنگ 1 تشکیل شده است که با رزوه و فشار لولة بیرونی 3 ثابت می شود.
لولة بیرونی 3 که در دو طرف پخ دار طراخی شده است،برای ایجاد آب بندی مطلوب،شلنگ 1 رابه درون شیارهای تیز لولة سیلندر می فشرد.
این کار از جابه جای


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.