دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3175 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
مقدمه
آگاهیهای علمی و بیوقفه رو به افزایش است و در شرایطی که آهنگ انقلاب علمی و فنی شتاب بیشتری میگیرد و به عنوان یکی از مهمترین سرچشمههای پیشرفت و تکامل تولید و افزایش بازدهی کار مورد بحث و گفتگو میباشد، عامل انسانی و تاثیرگذاری آن بر محیط و عکس آن را نمیتوان نادیده گرفت. نادیده گرفتن اثرات محیطی خود موجب توقف ارزشهای واقعی و خودداری یا ناتوانی عبور از مرز واقعیتها میگردد.چگونه میتوان از دیدن یا لمس زیبایی های طبیعت چشم پوشید،در حالی که بسیاری از آنها دستمایه هایی از احساس آدمی را به همراه دارند.در توقفهای کم و بیش طولانی فرهنگی نه تنها قیافهها و اسمها از یاد میرود، بلکه آثار فکری هر دوره نیز بدون انتقال به نظام آموزشی به تدریج فراموش میشود. بنابراین خلاقیت فکری هر جامعه مربوط به تداوم فرهنگی جامعه میشود.
نیاز به فضای سبز یکی از نیازهای طبیعی و فطری همه انسانها است و امروزه حفظ وگسترش فضای سبز یکی ازضروریاتمهم میباشد.امروزه جایگزین شدن ساختمانهای بزرگ و کوچک به جای باغ و بوستانهای خرم چهره سبز شهرها را به خاکستری متمایل کرده است.کاهش فضای سبز شهری،آلودگیهای محیطی را افزوده و میرود تا شهرنشینی را با اختلالات جدی زیست محیطی مواجه کند.برای فردا میتوان چارهای اندیشید وراهی بهتر از امروز در پیش گرفت با ایجاد فضای سبز مطلوب میتوان رنگی تازه به زندگی در شهرها و روستاها زد ونفسی تازه کرد و خلقی آرامتر و روانی سالمتر به شهروندان هدیه کرد.ما بر این عقیدهایم که در طول تاریخ با الهام از کیفیتها و کمیتهای موجود در طبیعت وخصوصیات انسانی هنری پدید آمده است که آن را هنر طراحی وتزئین مینامند.بنابراین در این مجموعه هدف ما ارائه مفاهیم کلی طراحی پارک وبیان اصول و ضوابط کلی طراحی وهمچنین اطلاعات محیطی لازم برای طراحی یک پروژه میباشد تا گامی هر چند کوچک برای خلق فضای سبز کارآمد برداریم
پروژه طراحی پارک دانشجو مربوط به رشته فضای سبز دارای پلان اندازه گذاری ، مستر پلان ، پلان طراحی کاشت ، پلان نورپردازی فرمت اتوکد می باشد
به همراه توضیحات پروژه در قالب word در 45 صفحه و کانسپت دیاگرام
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود ، مشخصات مصالح و ارزیابی وضعیت موجود_ملزومات و فرضیات طراحی در 117 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب:
مقدمه
مراحل بهسازی
1- برداشتهای اولیه
2-جمع آوری اطلاعات
3-ارزیابی وضعیت موجود
4-ارئه گزارش آسیب پذیری کیفی
5-تهیه اطلاعات تفصیلی
5-1-مشخصات مصالح(مدارک،انجام آزمایشات)
5-2-تهیه نقشه های وضع موجود
6-ارائه گزارش آسیب پذیری کمی
7- روشهای عمومی بهسازی
8-انتخاب گزینه برتر و تهیه نقشه های اجرایی
9-برآورد
10-توجیه اقتصادی
11-تهیه مشخصات فنی
12-اسناد مناقصه
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1113 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
پاورپوینت بهینه سازی چند هدفه بر اساس الگوریتمهای جمعیتی در 38 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
چند تعریف
بهینه سازی روندی است برای یافتن و مقایسه کردن راه حلهای ممکن تا وقتی که پاسخ بهتری پیدا نشود.
پاسخ خوب یا بد با توجه به هدفی یا اهدافی مشخص تعیین می شود.
بهینه سازی چند هدفه و تک هدفه
بهینه سازی مقید و غیر مقید
صورت مساله
روشهای بهینه سازی کلاسیک غیرمقید
روش گرادیان نزولی
روش نیوتن
روش شبه نیوتن
...
روشهای بهینه سازی کلاسیک مقید
روش مجموع وزن دار شده
روش - مقید
روشهای متریک وزن دار شده
روش Benson
روش ....
مشکلات کلاسیک مقید
تنها یک پاسخ پرتوی بهینه حاصل می شود.
تمام پاسخهای پرتوی بهینه قابل یافتن نیستند.
تمام روشها نیاز به دانستن اطلاعاتی بیش از صورت مساله هستند همانند وزن مناسب، پاسخ هدف، ...
تقریبا تمام روشهای کلاسیک پیشنهاد تبدیل روش بهینه سازی تک هدفه به چند هدفه را دارند!
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 671 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
پاورپوینت بررسی سیستم توزیع و حفاظت برق بیمارستان امداد (شهید کامیاب) در 42 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
مقدمه:
برای هر مرکز پزشکی اعم از بیمارستان آزمایشگاه و... داشتن یک برنامه مدون ”اصول حفاظت وایمنی“ از اهم واجبات است و برای شناسایی خطرات ناشی از کار و ایمنی در باره هر یک از آنها باید تمام کوشش های لازم به عمل آید.
حفاظت چیست؟
کلمه حفاظت برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. از دید یک دانشمند انجام صحیح یک آزمایش و تجربه است . از دید یک مهندس سازنده ،حفاظت یکی از فاکتورهای اساسی برای گسترش و انجام یک تولید است بنابراین کلمه ی safety و این که یک محل چقدر حفاظت شده است مطلق نیست .
چگونه می توانیم احتمال خطر را کاهش دهیم تا در حد قابل قبولی باشد؟
بسیاری از خطراتی که در بیمارستان ها ما را تهدید می کند شناخته شده است و احتمال خطر نیز مشخص است . روشی که ما را از مقابله با این خطرات آگاه می سازد اصول حفاظت و ایمنی را تشکیل می دهد .
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 152 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
پاورپوینت بررسی استراتژی در مدیریت در 40اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
مقدمه
استراتژی ،یک بازی جدی ، دقیق و اغلب رویایی است که مدیران همه روزه به آن مشغولند. نوعی بازی که مدیران با دیگرگروه ها در سازمان خود یا دیگر سازمانها ویا با افراد درون یا بیرون سازمان انجام می دهند. کوچکترین بازیکنان این بازی را مدیران ، سهامداران ، بازرگانان ، و.... تشکیل می دهند وبزرگترین بازیکنان نیز از تیمهای قدرتمند مدیران ارشد در شرکتهای بین المللی و سازمانهای دولتی شکل می گیرد. برخی از بازیکنان داخلی ، بخشها و دیگر واحدهای تجاری و حتی سایر گروهها نامیده می شوندو برخی از بازیکنان خارجی را مشتریان، عرضه کنندگان وحتی رقبا قانونگذاران و سرمایه گذاران می نامند.
هوندا در برابر جنرال موتوروز nمثال بارز بازی استراژی ، ماجرای هوندا و جنرال موتوروز است. در اواخر دهه 1950، مدیران هوندا حرکتی در بازار موتور سیکلت های آمریکایی پدید آوردند ، آنها کوشیدند که نظرات وزارت بازرگانی ژاپن MITI را برای پشتیبانی از این اقدام جلب کنند:اما موفق نشدند . آتها با هدف فروش موتور سیکلتهای بزرگ در آمریکا فعالیت خود را آغازکردند ، ولی دریافتند که مشتریان بالقوه تمایلی به موتور سیکلتهای یاد شده ، ندارند . بنابراین کاگزاران هوندا از فروش موتور سیکلتهای کوچک به جای موتور سیکلتهای پیشین ، کار آفرینی هوندا را به نمایش گذاشتند .
مدیران جنرال موتورز توجهی به این حرکت نکردند . براستی ، چرا باید توجه می کردند! که آنها تولید خودرو بود ، نه موتور سیکلت . آنها با داشتن 50 درصد از سهام بازارهای آمریکا قویترین تولیدکننده و تسخیر کننده بازار در این زمینه بودند. از همین رو ،ورود موتورهای بسیار کوچک وارداتی ساحل غربی ، ارزش توجه جدی نداشت .
ولی به طور معمول ، رقیبان از زاویه ای غیر منتظره وارد استراتژی می شوند وهوندا با ایجاد تغییرات جزئی ، موجب تحول در بازار شد و نتایج مطلوبی دست یافت . هوندا در سال 1960 قابلیت ها و تواناییهای خود را در صنعت خودرو بدون آنکه از سویIT حمایت و پشتیبانی شود ، در آمریکا به معرض نمایش گذاشت ، تا آنجا که در سال 1970 موافق به صادر کردن خودرو به بازار آمریکا شد.
این روند به گونه ای بود که تا سال 1978 ،204 درصد از سهام بازار در اختیار این کارخانه قرار گرفت و در دهه بعد توانست تواناییهایش را در تولید و صنعت خودرو در کشور آمریکا به نمایش درآورد و 7 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد. با توسعه دیگر صنایع در ژاپن و وارادات خودرو به آمریکا ، سهم خودروی ژاپن در بازار آمریکا از میزان صفردر سال 1950 به مرز 30 درصد در اواخر دهه 1980 رسید . در حالی که سهم بازار جنرال مو ترز از 50 درصد به 33 درصد کا هش یافت و گذشته از ان میزان سود و ارزش سهامش نیز سقوط کرد . این در حالی بود که عملکرد آن نیز به طرز محسوسی رو به نزول می رفت . در سال 1992 وضعیت جنرال موتورز از نظر مسائل یاد شده همچنان رو به نزول بود . ادامه این روند فرسایشی در دهه 1990 با بیشترین کاهش در سود و تعداد قرار دادهای منعقد شده و نی تجدید ساختارهای گسترده همراه بوده .
تغیرات مزبور در طی این 30 سال به طورآشکار نتیجه استراتژیهایی بود که مدیران این شرکتها به کار بردند که در واقع به عنوان چارچوب و الگویی برای انجام اقداماتش به شمار می رفت . برای مثال در دهه 1970 جنرال موتورز بزای حمایت و حفظ سهم بازار خود و در پاسخ به هزینه های گزاف سوخت و واردات خودرو های خارجی کوچک اندازه خودروهای تولید را کوچک نمود
مدیران جنرال موتورز این استراتژی را کوچک سازی نامیدند . از سوی دیگر هوندا پس از این اینکه با مجموعه ای از مشکلات اولیه در زمینه کیفیت محصول رو به رو شد . با تمرکز بر روی کیفیت با ظیف نسبتا ظریفی تمایز را در تولیداتش به وجود آورد .