فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

فروشگاه بزرگ الماس

این فروشگاه اینترنتی آمادگی خود را جهت ارائه انواع فایل های الکترونیک، پروژه های مختلف دانشجویی و صنعتی، کتاب ها و جزوات و دانشگاهی اعلام کرده و در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و عملکرد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و عملکرد سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 360 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
مبانی نظری و پیشینه سرمایه فکری و عملکرد سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست

-1- مقدمه ................................................ 11

2-1-1- تعاریف سرمایه فکری.. 12

2-1-2- مؤلفه‌های سرمایه فکری.. 14

2-1-3 ویژگیهای سرمایه فکری.. 18

2-1-3-1 رویکردها و روشهای اندازه گیری داراییهای نامشهود.. 19

2-1-3- 2- الگوی رهیاب اسکاندیا.. 23

2-1-3- 3- الگوی شاخص سرمایه فکری.. 25

2-1-3- 4- الگوی تکنولوژی بروکینگ.. 27

2-1-3- 5- الگوی نمایشگر داراییهای نامشهود.. 27

2-2-1- مقدمه.. 28

2-2-2- تعاریف عملکرد سازمانی.. 29

2-2-3-هدف از ارزیابی عملکرد :.. 30

2-2-4- علل ضعف عملکرد :.. 31

2-2-4-1 عوامل فردی.. 31

2-2-4-2 عوامل سازمانی.. 32

3-2-5- اجزاء اصلی و مراحل اجرای مدیریت عملکرد :.. 34

2-2-6- اما ارزیابی عملکرد چیست ؟.. 35

2-2-7- انواع ارزیابی.. 36

2-2-8- سیستیم های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن.. 38

2-2-9- مدل‌های ارزیابی عملکرد سازمانی.. 39

2-2-9-1- مدل منشور عملکرد.. 39

2-2-9-2- ماتریس عملکرد (1989).. 43

2-2-9-3- مدل نتایج و تعیین کننده‌ها (1991).. 44

2-2-9-4- هرم عملکرد (1991).. 44

2-2-9-5- کارت امتیازدهی متوازن (1992).. 45

2-2-9-6- فرایند کسب و کار (1996).. 47

2-2-9-10- تحلیل ذی نفعان (2001).. 48

2-2-9-11 الگوی ماهواره ای عملکرد سازمانی.. 49

الف)تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور.. 56

ب)تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور.. 60

معرفی بانک ............................................... 62

2-1- مقدمه

امروزه بزرکترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی ان است نیروهای که با رهیافت های جدید فکری واندیشه های متعالی موجبات رشدو بالندکی افراد در جوامع را فراهم میاورندوعامل انسانی به عنوان کلیدی ترین و حساس ترین عنصر سازمانی محسوب می شود و بیشتر تئوری‌های جدید سازمان و مدیریت نیز به چنین عامل حساسی اشاره کرده‌ا‌ند؛ لذا به منظور آگاهی از نتایج عملکرد نیروی انسانی، در رابطه با بازده و کارایی مورد انتظار، شاغلان در سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرند. بدین گونه با شناخت نقطه ضعف‌های مستخدم، کمبودهای سازمان و نیروهای صدیق و باکیفیت. سرمایه، در مورد مؤسسه‌ها، به هر دارایی بر می‌گردد که باعث ایجاد جریان‌های نقدی آتی شود(عسگریان، 1370).

بیشتر دارایی‌های شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این دارایی‌ها به طور ادواری (توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا می‌شود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت می‌شود. داراییهای فیزیکی، می‌تواند به معنی زمین، ماشین آلات، موجودی کالا، تجهیزات و ... باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش پرداخت هزینه­ها، حسابهای دریافتی و... گفته می‌شود. اهمیت داراییهای نامشهود (مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان) در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده ای در حال افزایش است.(قلیج لی و مشبکی، 1386)


بخش اول: سرمایه فکری

2-1-1- تعاریف سرمایه فکری

استوارت معتقد است سرمایه فکری مجموعه ای از دانش، اطلاعات، اموال فکری، تجربه، رقابت و یادگیری سازمانی است که می­تواند برای ایجاد ثروت به کارگرفته شود. در واقع، سرمایه فکری کلیه کارکنان، دانش سازمانی و توانایی‌های آنان را برای ایجاد ارزش افزوده در بر می­گیرد و باعث ایجاد منافع رقابتی مستمر می­شود (قلیچ لی و مشبکی، 1386).

سرمایه فکری، زاده­ای عرصه علم و دانش است. هنوز این واژه در دوران تکوین خود بسرمی برد. علی رغم این که، سیستم‌های بیشتری در حال استفاده از سرمایه فکری هستند، اما هنوز هم بسیاری از افراد شاغل در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اطّلاعی از این مفهوم ندارند (زنجیردار و همکاران، 1387).

سرمایه فکری از دیدگاه استوارت عبارتست از یک بسته دانشی که برای سازمان مفید است( استوارت نقل از خاوندکار و متقی،1388).


** توجه: شما دوستان میتوانید از اینجا وارد فروشگاه بزرگ الماس شده و دیگر محصولات و پروژه های مشابه را جست جو نمایید... هدف ما رضایت شماست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.