دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2077 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 91 |
چکیده:
پژوهشی که پیش رو دارید در نیمه دوم سال 1392 و با هدف بررسی و شناسایی رابطه توانمند سازی کارکنان و آمادگی تحول سازمان در جامعه آماری اداره کل درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی انجام پذیرفت. لذا چهار بعد توانمند سازی ( تسلط مدیران ، مشورت با کارکنان ، مشارکت کارکنان و تفویض اختیار ) به عنوان متغیرهای مستقل و آمادگی تحول سازمان به عنوان متغییر وابسته مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته اند. تحقیق مورد نظر از نوع تحقیقات همبستگی از دسته پیمایشی می باشد و جامعه آماری مورد اشاره که مجموعا 58 نفر می باشند و بر اساس فرمول (کوکران )حجم نمونه 50نفر با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی به منظور انجام تحقیق انتخاب شده و از طریق پاسخگویی به پرسشنامه خود ساخته مورد بررسی قرار گرفتند و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و نرم افزار spss نسخه 16 و در آمار استنباطی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است . یافته های پژوهش در سطح معنی داری 735/0 نشان می دهد که بین توانمند سازی مدیرن و آمادگی تحول سازمانی در سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی رابطه معنا داری وجود دارد .
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2013 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 87 |
چکیده:
امروزه مذاکرات بسیاری در زمینه های مختلف بین خرده فروشان و تأمین کنندگان آنان رخ می دهد که طی آن، خریدار و فروشنده تلاش می کنند ضمن افزایش رضایت خود، رضایت طرف دیگر از مذاکره را افزایش داده و در نهایت روابطی سودآور و با ثبات را شکل دهند، تا از این طریق توانمندی خود را برای مقابله با تغییرات موجود در بازار رقابتی امروز، افزایش دهند. هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی میزان تأثیر متغیرهای قدرت نسبی و جهت گیری بلند مدت بر رضایت خرده فروشان از مذاکره از طریق استراتژی حل مسأله در بین خرده فروشان پوشاک مستقر در فروشگاه پروما می باشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، یک تحقیق کاربردی و به لحاظ نوع استراتژی های تحقیق، در زمره استراتژی های پیمایشی- تحلیلی قرار دارد. نمونه آماری این مطالعه، مشتمل بر 107 خرده فروش پوشاک پروما هستند که به طور تصادفی به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. در این مطالعه، جهت جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از فنون آمار توصیفی و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای Spss و Pls استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که جهت گیری بلند مدت خرده فروشان در مذاکره بر رضایت آنان از مذاکره و استفاده آنان از استراتژی حل مسأله تأثیر دارد، به مفهوم آنکه خرده فروشانی که جهت گیری بلند مدت در رابطه دارند در طی جریان مذاکره از استراتژی حل مسأله استفاده کرده و جهت گیری بلند مدت آنان، منجر به رضایت بیشتر آنان از مذاکره می گردد. همچنین نتایج نشان داد قدرت نسبی خرده فروشان نیز، بر استفاده آنان از استراتژی حل مسأله موثر است. به مفهوم آنکه خرده فروشانی که قدرت نسبی بیشتری از طرف مذاکره خود دارند بطور غالب از استراتژی حل مسأله، در طی مذاکره، استفاده می کنند.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2923 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
هدف این تحقیق بررسی وضعیت موجود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری جهت ارتقای آن در شرکت صبا تابلو مشهد می باشد. محقق با توزیع پرسش نامه که در ارتباط با مفاهیم مشتری مداری و مشتری گرایی ترتیب داده شده است، در گام اول با توزیع پرسشنامه(بخش الف) به شناسایی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری موجود در شرکت می پردازد که با توجه به نتایج به دست آمده از پرسشنامه ها نقاط ضعف و قوت شرکت مشخص می شود و کمبودها و شرایط لازم را برای استقرار سیستم مدیریت روابط با مشتری مداری فراهم می آورد. با توجه به نتایج استخراج شده از پرسشنامه بخش الف تمامی مولفه ها در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشتند به غیر از دو مورد: ۱- یک واحد مخصوص خدمات به مشتریان در شرکت وجود ندارد. ۲-برای تامین نیازها و خواسته های مشتری واحدی هماهنگ کننده در سازمان وجود ندارد.
گام دوم از پرسشنامه(بخش ب) به بررسی میزان آمادگی شرکت در استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میپردازد. نتایج حاصله نشان دهنده این است که در مجموع شرکت آمادگی لازم جهت ارتقا را داراست، تنها دو مورد نیاز به اصلاح و بازبینی دارد. ۱-جمع آوری اطلاعات شخصی مشتریان امکان پذیر نیست. ۲-سازمان آمادگی ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای مشتریان را دارا نمی باشد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1900 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
چکیده :
جهانی شدن بازار ها، یکپارچگی اقتصاد جهانی، رقابت شدید، عدم اطمینان، ناپایداری محیط تجارت در سطح جهان الزامات نوینی را برای کشورهایی که علاقمند به بقاء و رقابت در محیط پیچیده و ناپایدار اقتصاد جهانی هستند، پدید آورده اند. این الزامات در بر گیرنده ی مواردی همچون استفاده از ابزارها، تکنولوژی ها و روش های جدید برای انجام فعالیت های تجاری از جمله صادرات است. با توجه به اینکه به زعم برخی از صاحبنظران، اقتصا د آینده اقتصاد شبکه محور خواهد بود، برخورداری از توانمندی های همچون توان صادرات به روش الکترونیکی برای حضور موفق در چنین اقتصادی ضرورت دارد.
در این تحقیق تأثر کاربرد نقش گمرک الکترونیک برتوسعه صادرات استان خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه گیری و پیشنهادات لازم ارائه گردیه است. در این تحقیق ضمن مرور ادبیات نظری تحقیق، به تبیین موضوع و روش تحقیق پرداخته است.
برای اجرای پژوهش مطالعه کتابخانه ای مورد پشتیبانی قرار گرفته، استفاده شده است. جامعه اماری کلیه کارشناسان و صادرکنندگان خراسان شمالی است. پس از بررسی ادبیات تحقیق و تجزیه و تحلیل شاخص های گمرک الکترونیک مشخص شد تسهیل صادرات و شفاف سازی فعالیتها بشترین تاثیر بر توسعه صادرات دارد.
با توجه به نتایج حاصل ازتحقیق, به سیاستگذران دولتی فعال در زمینه صادرات و همچنین مدیران فعال در زمینه صادرات توصیه می گردد هر چه بیشتر به امر گمرک الکترونیک بر توسعه صادرات، در تدوین سیاست های صادراتی خود توجه لازم را منظور دارند.
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1809 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
چکیده:
علیرغم توانمندیهای ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایستهای در این صنعت دست یابد. از جمله عواملی که میتواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای مؤثر بازاریابی است. هدف این پژوهش بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد بوده است و در این راستا شش عامل، تخصص کارکنان آژانسهای مسافرتی، فعالیتهای تبلیغاتی مناسب، ایجاد سایتهای اینترنتی، اضافه کردن جاذبههای جدید و ابتکاری، بهبود کیفیت تسهیلات اقامتی و ایجاد دفاتر بازاریابی و اطلاعرسانی در خارج از کشور به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و از ابزار اندازهگیری پرسشنامه در مقیاس لیکرت برای سنجش رابطه دادهها استفاده شده است. جامعه آماری مورد بررسی را کارشناسان و خبرگان فعال درآژانسهای گردشگری شهر مشهد تشکیل دادهاند. با استفاده از نرمافزار SPSS 20 و آزمون فرض آماری میانگین یک جامعه (آزمون T)، تأثیر هر یک از شش عامل مطرح شده در توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد مورد سنجش قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بجز عامل فعالیتهای تبلیغاتی تمام عوامل تأثیر مثبت و معنیداری بر توسعه صنعت گردشگری شهر مشهد دارند.